Статті

КРАЩИМ ЗА МОЛОКО МОЖЕ БУТИ ЛИШЕ СПРАВЖНЄ МОЛОКО

Президент Спілки аграрних журналістів України Юрій МИХАЙЛОВ,  Масару ЯМАДА, Галина АРТЄЛЬСЬКА і перший заступник начальника ГУ АПР Київської ОДА Сергій ЛИЧАКХтось, як в пісні, вважає, що повертатися – погана прикмета, хтось жбурляє монети у всілякі водоймища, аби знову побувати у вподобаній місцині.

Ми нічим подібним не займались, але за чотири роки знову опинилися на Білоцерківському молочному комбінаті (БМК). Наші перші відвідини на щойно запущене підприємство відбулися у грудні 2008 року. Цього ж разу компанію нам складав вже відомий читачам з попередніх публікацій віце-президент Японської асоціації аграрних журналістів, професор Масару Ямада.

Для Японії, як повідомив наш поважний колега, досвід української молочної переробки може стати в нагоді. Адже наразі в країні вигідно займатися молочним тваринництвом. Хоча частка тваринництва у структурі агровиробництва вдвічі менша, ніж рослинництва, поголів'я ВРХ наразі налічує 5 млн голів, половина з них – молочні корови. Наразі переробні підприємства платять господарствам близько $0,8 за літр молока при  ціні реалізації в роздрібній торгівлі – близько $2. Переробники виробляють в основному пастеризоване цільне молоко, м'які сири і йогурти. От і порівняйте з українським асортиментом молочної і кисломолочної продукції. Уявіть, що бідні японці «дорвуться» до твердих сирів, кефіру, ряжанки, зважаючи на любов і повагу цієї роботящої нації до натуральних продуктів.

Звісно, це жарти. Імпорт постачає на японські полиці найрізноманітнішу продукцію. Та й бідні у сенсі споживання молока і молокопродукції, скоріше, українці. Адже, за даними статистики, споживання молока і молочних продуктів у перерахунку на молоко у 2011 році склало 204 кг на 1 особу на рік, а за дослідженнями Інституту харчування ще менше – 131 кг. У будь-якому разі обидві цифри менші за рекомендовану дієтологами норму для дорослої людини: 380 кг на рік.

Питання ж внутрішнього виробництва більшого асортименту молокопродукції все ж таки регулюється ще й попитом, який, у свою чергу, залежить і від харчових уподобань нації.

Директор із виробництва ТОВ «БМК» Галина Артєльська гостинно провела екскурсію комбінатом для пана Ямади і як для споживача, і як для фахівця.

Білоцерківський молочний комбінат входить до групи компаній «Терра Фуд». Тут виробляють молоко, кефір, ряжанку, м'які зернисті сири, сметану і вершки, йогурти і закваски тощо.

Приємно, що певні речі у світі незмінні. Вийшовши на певний рівень, компанія утримує позиції. Наприклад, з 2008 року не змінилися партнерські відносини між БМК і мережею ресторанів швидкого харчування МакДональдс. Поки що комбінат є єдиним виробником молочних сумішей для коктейлів і морозива компанії МакДональдс в Україні, Молдові, Білорусі, Азербайджані і Грузії.

А 2012 року продукція підприємства вдруге названа компанією МакДональдс еталонною серед європейських постачальників. Молочні суміші для морозива та коктейлів виробництва БМК отримали вищу оцінку від експертів МакДональдс – 98 балів зі 100 можливих по кожному виду продукції. Такий висновок був зроблений в результаті дегустації, що відбулася в Європейському центрі якості МакДональдс в Мюнхені (Німеччина) 21-22 серпня 2012 року. У ній взяли участь 15 партнерів компанії – провідні виробники з Німеччини, Швейцарії, Данії, Норвегії, Австрії, Бельгії та інших країн. Подібні дегустації проходять двічі на рік: основні постачальники МакДональдс з усієї Європи в обов'язковому порядку надають свою продукцію для тестування.

Висока якість продукції забезпечується впровадженими на підприємстві стандартами: НАССР, ISO 9001 та ISO 22000.

Значну роль відіграє і якість сировини. На початковому етапі характеристики молока перевіряють ще безпосередньо на місці його виробництва. Наступний етап – перевірка на стадії приймання молока вже на БМК: характеристики продукції визначає оптичний інфрачервоний аналізатор «Bentley 150». За 25 секунд прибор тестує сировину на жирність, білок, лактозу, точку замерзання.

Буквально до молекул і атомів «розбирають» молоко вже у лабораторіях глибокого аналізу. Тут на найсучаснішому обладнанні визначають мікробне число, число соматичних клітин, вміст антибіотиків, здійснюють радіологічний контроль тощо.

Щоб діжку меду не зіпсувала ложка дьогтю, спільно з компанією «Еколаб» розроблено спеціальну методику задля забезпечення чистоти обладнання та цехів. Те саме стосується і транспорту – усі молоковози проходять обов'язкову дезінфекцію. Система «УльтраКлін» забезпечує хімічне та мікробіологічне очищення повітря у виробничих приміщеннях. Усі виробничі процеси максимально комп'ютеризовані.

Новітні технології, щадний режим обробки сировини, а також спеціальна рецептура дають змогу максимально зберігати цілющі властивості молока, не застосовувати консервантів. Для виробництва кисломолочної продукції на підприємстві використовуються закваски світового лідера галузі – датської фірми «Крістіан Хансен» («Chr.Hansen»).

БМК по праву вважається одним з лідерів молочного виробництва в Україні. Тож не дивно, що міжнародні екскурсії на нього не припиняються. Так, восени минулого року на підприємстві побували фермери з Нідерландів та Бельгії. Метою візиту було вивчення тенденцій розвитку аграрного бізнесу в Україні, масштабів виробництва молока та основних гравців ринку, інвестиційних можливостей та системи оподаткування в Україні. Висока оцінка, яку гості дали виробництву на БМК, багато чого варта, адже їхні країни – серед світових лідерів з виробництва та експорту молочної продукції.

В ході екскурсії ми потрапили також у цехи розливу і фасування, а по завершенні гостинні господарі запросили всіх на дегустацію. Більшість продуктів наш гість коштував уперше, зокрема – сметану, солодку молочну суміш для коктейлів і морозива, ряжанку і молоко зі скляної пляшки 3,2% жирності. Останні два продукти йому дуже сподобалися. З'ясувалося, що в Японії справжнє молоко значно меншої жирності і дуже дороге, тому представники старшого і середнього покоління, а також бідні верстви населення споживають виключно соєве молоко, бо не можуть собі дозволити коров'яче. Тож, на переконання пана Ямади, молоко, з чого б воно не було, – це дуже смачний і корисний продукт. А краще за молоко може бути лише справжнє молоко. І душі людей, які споживають молоко, мають залишатися такими ж білими, як цей безцінний продукт.

 

Довідка:

ТОВ «Білоцерківський молочний комбінат» входить до групи компаній ТОВ «УК «Терра Фуд». Заснований у 2008 році, БМК випускає повний спектр продуктів із незбираного молока під загальним брендом MilkLife: молоко, кефір, сметана, йогурти, а також сир «Фета» і зернистий сир. Елітну лінійку молочних продуктів під ТМ «Premialle» – молоко, ряжанку, кефір і біо-кефір – реалізують виключно в скляній тарі. ТМ «Біла лінія» – продукція середнього цінового сегменту. ТМ «BabyLife» – продукція дитячого харчування. Виробничі потужності комбінату складають 250 тонн на добу. Виробництво продукції з незбираного молока – 60200 тонн на рік. Виробництво м'якого сиру – 2880 тонн на рік.

 

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"