Статті

БУДІВНИЦТВО ФЛОТУ – СПРАВА ВІДПОВІДАЛЬНА

У рамках втілення свого масштабного патріотичного інвестпроекту ТОВ СП «НІБУЛОН» продовжує розбудовувати флотські потужності. Для того, щоб бути максимально обізнаними у сучасній світовій галузі суднобудування, фахівці компанії днями відвідали 25 Міжнародну суднобудівну виставку «SMM-2012» в німецькому Гамбурзі. У румунському місті Констанца на суднобудівному заводі «SNC» 19 вересня розпочато будівництво плавучого крана на замовлення «НІБУЛОНа». Також компанія активно готується до реконструкції колишнього заводу «Лиман», а тепер вже власного суднобудівного заводу у рідному Миколаєві.
За Інформацією організаторів, у ювілейній цьогорічній міжнародній виставці суднобудування, машинного обладнання і морських технологій «SMM-2012» взяли участь понад 2 тисячі експонентів та більше 50 тисяч відвідувачів – фахівців галузі з морських держав світу. Поточного року основний акцент виставки було зроблено на максимальній енергоефективності і скороченні викидів суден – тож судновласники мають інвестувати в охорону довколишнього природного середовища.

Виставка «SMM-2012» у Гамбурзі. Фото: worldmaritimenews.com
Виставка «SMM-2012» у Гамбурзі. Фото: worldmaritimenews.com

Фахівці компанії «НІБУЛОН» на чолі із заступником генерального директора з безпеки судноплавства Андрієм Воліком не лише взяли участь у виставці і провели низку конструктивних переговорів, а й переконалися, що компанія «НІБУЛОН» своїм інвестпроектом також інвестує у зелене майбутнє нашої країни і нашої планети.
Отже, SMM – це найбільший в морській індустрії торговельний і діловий майданчик, де компанії з усього світу представляють свої інноваційні розробки та технології, визначають подальший розвиток галузі. Перша виставка відбулася 1963 року і відтоді проводиться раз на два роки. Нині виставка складалася з тематик: «Суднобудування і верфі», «Суднобудівна фурнітура та обладнання», «Двигуни й головні енергетичні установки», «Вантажні системи», «Порти і портові технології», «Морська служба радіозв`язку», «Суднові маклери і фрахтувальники», «Судновласники», «Національні павільйони».
Була представлена на виставці і українська суднобудівна галузь. Зокрема, в ході перемовин із керівництвом Одеського морського інженерного бюро останніми були представлені власні проекти суден класу «Волго-Дон макс» різного призначення, обговорено можливості модернізації «НІБУЛОНівського» проекту RSD-44 (тип «Волго-Дон макс»).
Аналогічні питання в робочому порядку було обговорено і з представниками російських та румунських підприємств: «Невський суднобудівельний-судноремонтний завод», ВАТ «Окська судноверф», «Severnav S.A.», «SNC» та ін. Також обговорювались питання вибору основних постачальників обладнання, роботи їх сервісних служб, вибору технічних рішень в проектах, питання експлуатації – для будівництва плавкрана проекту POSS-901 та наступних буксирів проекту POSS-115.
Щодо обладнання, то фахівцями «НІБУЛОНа» було проведено низку зустрічей із його постачальниками та виготовлювачами: «Schotel» (ґвинто-рульові колонки), «Alewijnse» (електрообладнання), «DMT» (палубне обладнання), «DCA Sander» (виготовлювач арматури), «GEA Westfalia Separator Group» (сепараторне обладнання), «J.P. SAUER & SOHN» (компресорне обладнання), «Liebherr» (кранове обладнання); «Kampsafe» (камбузне та пральне обладнання) та ін.
Актуальними для компанії «НІБУЛОН» стали і зустрічі, проведені під час виставки із постачальниками обладнання для суднобудівних заводів: «ТТS» та «KEMCO». Їх темою стала реконструкція колишнього заводу «Лиман» і постачання відповідного обладнання.
Родзинкою виставки стало знайомство її учасників із представленими новинками суднобудування: пропульсивними комплексами із новітніми системами управління, автоматичним обладнанням для монтажу гідравлічних з`єднань, ґвинто-рульовими колонками з гвинтами протилежного обертання тощо.
Тож участь фахівців компанії «НІБУЛОН» у виставці дала змогу не лише ознайомитися з передовим досвідом світових виробників у галузі суднобудування, але і в подальшому впровадувати новітні та інноваційні технології на підприємствах компанії та залучати кращих спеціалістів світу до співпраці з підприємством.
* * *

 Під час зустрічі з керівництвом компанії «KEMCO». Фото компанії «НІБУЛОН»
Під час зустрічі з керівництвом компанії «KEMCO». Фото компанії «НІБУЛОН»

Підтвердженням цієї думки є розпочате 19 вересня будівництво на замовлення компанії «НІБУЛОН» плавучого крану у румунському місті Констанца. Контракт на будівництво судна проекту POSS-901 було підписано 2 липня 2012 року. Завершення робіт згідно до контрактних зобов'язань – 28 лютого 2013 року.
Плавкран стане найбільш продуктивним перевантажувальним плавкраном в Україні. Він призначений для виконання вантажно-розвантажувальних робіт у грейферному режимі з вантажністю крана до 45 тонн і у режимі гака – до 60 тонн на внутрішніх водних шляхах, в Азовському морі та у 20-мильній узбережній зоні Чорного моря – цілорічно.
Початок будівництва суднобудівного замовлення, а саме різання металу, проходило під наглядом фахівців компанії. По завершенні різання розпочнуться корпусні роботи.
Наразі на завод вже прибуло обладнання, закуплене «НІБУЛОНом»: чотири дизель-генератори «Volvo Penta» потужністю по 420 кВт (схема електричного приводу пропульсивного комплексу), приварне насичення «Marine Interior». Найближчим часом на завод прибудуть ґвинто-рульові колонки «Schotel» та інше обладнання – і завод буде повністю забезпечено всім необхідним для виконання замовлення.
Розробником суднобудівного проекту виступила миколаївська проектна організація «Торола Дизайн Групп», за техніко-технологічної участі керівництва та профільних спеціалістів компанії «НІБУЛОН».
По завершенні будівництва судно матиме 52,3 м довжини; 22 м ширини; 2 м осадки; 2 тис. тонн водотоннажність та швидкість не менше 4 вузлів.
* * *
Як повідомив генеральний директор ТОВ СП «НІБУЛОН» С (див. інтерв’ю у попередньому номері «Агропрофі»), у серпні поточного року його компанія придбала основні фонди та майновий комплекс Миколаївського суднобудівного заводу «Лиман».
За 126-річну історію підприємство шість разів змінювало назву. На час заснування 1886 року це була База майстерень Миколаївського морського торговельного порту. Потім він називався з 1938 року – Судноремонтний завод Управління «Чорномортехфлоту», з 1941-го – Мала південна верф. У 1959 році він став називатися Чорноморський ремонтно-механічний завод, а з 1981 року – Чорноморський судно-механічний завод.
У 1995 році завод було приватизовано, а від 2000-го він отримав назву ВАТ СЗ «Лиман». Останнім часом за ним було закріплено назву ПАТ «Суднобудівний завод «Лиман».
Враховуючи довгу історію підприємства, його географічне розташування, а також сьогоднішнє перспективне призначення, було вирішено новому підрозділу компанії, що профільно налаштоване на суднобудування і судноремонт, надати нову назву – «Суднобудівний завод «НІБУЛОН», в якій буде поєднано історичну спадщину і сучасне високорозвинуте підприємство. Таке рішення було прийнято у святковий для миколаївців день – День міста, 16 вересня.
Що стосується власне діяльності заводу, то наразі його колектив до 1 квітня 2013 року в штатному режимі буде завершувати реалізацію раніше розпочатих проектів, виконуючи свої контракти. Водночас фахівцями компанії будуть визначені етапи та рівень реконструкції і ремонту застарілих потужностей заводу – шляхом виконання проектних робіт. По завершенні останніх розпочнеться власне реконструкція підприємства. Її метою є забезпечення ремонту, технічного обстеження одиниць флоту компанії з довжиною суден до 150 м, а також будівництво технологічної лінії зі зведення суден тоннажністю до 5 тис. тонн – для подальшого розвитку логістики «НІБУЛОНу».
Наразі ведеться робота з кількома проектними організаціями (зокрема південнокорейською компанією «KEMCO») у форматі відкритого тендера. Оновлене підприємство стане суднобудівною та судноремонтною базою для флоту компанії «НІБУЛОН».
В рамках цієї підготовки та проведення тендера 21 вересня 2012 року головний перевантажувальний термінал компанії «НІБУЛОН», Суднобудівний завод «НІБУЛОН» відвідало керівництво компанії «KEMCO» на чолі з президентом компанії B.G.Kim та директором представництва в СНД Ge Ir Bin.
В ході зустрічі та технічних перемовин корейські партнери запропоновали проект комплексної реконструкції заводу з поставкою всього необхідного обладнання. Окрім того, керівництво корейської компанії детально оглянуло територію заводу для коректування та уточнення власного проекту.
Зацікавленість компанії «KEMCO» та участь її у тендері є цілком логічними, адже Південна Корея є одним із визнаних світових лідерів за темпами розвитку суднобудування. Про потужність та професіоналізм компанії «KEMCO» свідчить те, що вона у співпраці із урядом Казахстану збудувала суднобудівний завод у м.Актау, а також спільно з урядом Росії спроектувала та звела суднобудівний завод поблизу м.Санкт-Петербург та порт у Ростовській області (на Азовському морі).
Наразі тендер на реконструкцію суднобудівного заводу «НІБУЛОН» триває. Всі підприємства, які бажають взяти участь, можуть звертатися до компанії «НІБУЛОН» із власними комерційними пропозиціями.
Підготував Артем Житков
За матеріалами прес-центру компанії «НІБУЛОН»




© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"