Статті

НАДІЙНІ ВОРОТА ДЛЯ ЦІЛОРІЧНОГО ОБОРОТУ

Image
Олексій ВАДАТУРСЬКИЙ, Віктор ПЕЛИХ і Микола КОСТЯК

Новий перевантажувальний термінал ТОВ СП «НІБУЛОН» збільшить можливості виходу української продукції на світові ринки. Одне з найбільших сільгосппідприємств країни розпочало будівництво унікального перевантажувального терміналу – сучасної бази свого флоту на Дніпрі – який забезпечить прямий вихід суден у Чорне море. Стартувало будівництво на початку весни, урочистості з цієї нагоди відбулися 3 квітня. А вже 21 червня 2012 року 21-й елеваторний комплекс компанії має бути введено в експлуатацію.
Термінал розташовано у смт Козацьке Бериславського району Херсонської області. Унікальність об'єкту полягає в тому, що це буде єдиний в Україні найбільший термінал на Дніпрі нижче греблі Каховської ГЕС – шостої (нижньої й останньої) ступені каскаду гідроелектростанцій. Це дозволить суднам безперешкодно заходити сюди безпосередньо з моря практично цілий рік.

Перевантажувальний термінал філії «Козацька» матиме об'єм 76 тис. тонн одноразового зберігання, добова потужність сушарок становитиме 4 тис. тонн, добова потужність по відвантаженню на водний транспорт – 10 тис. тонн. Безпосередньо він забезпечить роботою 60 працівників.
Комплекс також матиме унікальну причальну споруду завдовжки 315 м, яка включатиме вантажний причал у 105 м і швартові пали – 210 м. Це дозволить одночасно швартувати 3 несамохідні судна-баржі типу «NBL» довжиною 90 м кожне і місткістю 4,5 тис. тонн. Задля цього біля причалу проводяться днопоглиблювальні роботи і укріплюється берег для захисту прибережної площі від розмивання. Вигідне розташування поблизу Каховського шлюзу дає змогу створити тут безпечний і надійний пункт-стоянку вантажного флоту «НІБУЛОНа». За підрахунками компанії, щорічно через термінал і елеватор проходитиме до тисячі суден, які перевозитимуть до 3 млн т зерна.
Зважаючи на те, що Дніпро – це не лише транспортна артерія, а й стратегічне джерело питної води нашої держави, для його захисту від промислового забруднення у філії «Козацька» буде впроваджено технологію очистки господарсько-побутових стічних вод із використанням ультрафільтраційних біореакторів мембранного типу виробництва компанії «Мitsubishi» (Японія).
Щойно весняні погодні умови дозволили проводити будівництво – компанія активно продовжила втілення свого інвестиційного проекту розбудови інфраструктури зернового ринку країни і судноплавства. Ним передбачено відродження Дніпра й інших судноплавних річок України як транспортних артерій країни та будівництво нових найсучасніших високотехнологічних елеваторних комплексів. Тож паралельно триватиме не менш значуще будівництво. Вже 10 квітня заплановано урочисту церемонію запуску будівництва чергового річкового терміналу компанії в Переяслав-Хмельницькому районі Київської області. Цей 22-й елеватор у рамках інвестпроекту дозволить замкнути виробничий цикл судноплавства торгового флоту компанії «НІБУЛОН» Дніпром від столичної області до Чорного моря.
Крім Козацького таких проектів на Херсонщині буде ще як мінімум два – у Нововоронцовці на Дніпрі та Генічеську на березі Азовського моря. Кожен проект оцінюється в $20 млн. А загальний об'єм інвестицій компанії в економіку області складе близько півмільярда гривень На першому етапі (у 2012 році) планові витрати на реалізацію інвестиційної програми у Херсонській області становитимуть 160 млн грн. Зводитимуться об'єкти за рахунок власних коштів і за допомогою потужних міжнародних фінансових установ, у яких «НІБУЛОН» має заслужений імідж надійної компанії. Це, зокрема, СБРР та ЄБРР, а також уряди Данії, Голландії та інших країн.
Отже на урочисту церемонію закладання символічної капсули – початку будівництва річкового терміналу в смт Козацьке зібралися численні місцеві жителі, будівельники, керівники та представники обласної і районної влади, сільгоспвиробники, столичні гості. 

Image
Директори філій ТОВ СП «НІБУЛОН»: «Козацька» – Богдан МУЗИКА, «Переяславська» – Артем НОВОХАТЬКО, і заступник гендиректора з будівництва Сергій БЕСЕДІН

Оглянувши об'єкти соціально-культурної сфери, якими з перших днів роботи паралельно зі зведенням комплексу почав активно опікуватися «НІБУЛОН», та будівельний майданчик, керівництво області не приховувало задоволення. Відкриваючи ж урочистості, голова Херсонської облдержадміністрації Микола Костяк, зокрема, наголосив: «Я щасливий, що «НІБУЛОН» почав будівництво такого потужного річкового терміналу на Херсонщині, що реалізує свій інвестиційний проект і в нашій області і що відбувається це в рекордні терміни. Лише 22 серпня 2011 року був підписаний меморандум про соціальне партнерство між адміністрацією і компанією, а вже в квітні 2012 року на майданчику повним ходом йде будівництво».
За словами Миколи Костяка, «НІБУЛОН» не лише приносить з собою новітні технології, він покращує добробут селян-виробників. «Саме завдяки закупівлям компанії, – сказав він, – наприклад, ціна на соняшник в нашій області зросла на 300 грн за тонну. Крім того, через втрату із-за морозів близько 60% урожаю озимини, компанія запропонувала нам засівати поля новою культурою – сорго. Її врожайність в 2-3 рази вища, ніж у традиційного для нашого регіону ячменю. А це означає, що селяни зароблятимуть більше».
«Прихід таких потужних компаній – це ще і послання усім іншим компаніям, що на Херсонщині створено нормальні інвестиційні умови. І, якщо «НІБУЛОН» заходить, це вже бренд, який показує, що наша область стає регіоном, де є кількість і якість продуктів, які може замовити споживач», – сказав голова Херсонської обласної ради Віктор Пелих.
Мали слово також експерти і учасники зернового ринку. «Система елеваторів на воді, – відмітив президент Української зернової асоціації Володимир Клименко, – таких, як в селищі Козацьке, дозволяє значно економити ресурси автомобільного і залізничного транспорту. Більшість експортерів стикаються сьогодні з дефіцитом, наприклад, вагонів для експорту зерна. 10 тисяч вагонів, що працюють на «Укрзалізніці», для задоволення інтересів зерновиків не вистачає. І той факт, що «НІБУЛОН» вирішив перекласти до 3 млн тонн на річкові перевезення, – це істотна економія бюджетних коштів, на які повинні були б придбавати вагони. Названий об'єм – це 1/8 усього експорту України. Ми економимо 800 млн грн на 1,3 тисяч вагонів по $80 тисяч кожен».
За словами генерального директора Української аграрної конфедерації Сергія Стоянова, реалізація такого масштабного проекту, є, передусім, прикладом того, як повинен поводитися представник управлінської, підприємницької й аграрної еліти.
Особливу роль для кожного проекту, який реалізує «НІБУЛОН», грає впровадження високого «нібулонівського» соціального стандарту. За словами Андрія Чирка, селищного голови Козацького, перші 2,8 млн грн, які компанія заплатила за земельну ділянку під будівництво елеватора, дали можливість відремонтувати дитячий садочок, відкрити повноцінну дошкільну установу на 250 чоловік на місці покинутого вугільного складу. Розпочато ремонт Будинку культури, далі – ремонт селищного музею; замовлений проект реконструкції водопроводу. Крім того, компанія виділить ще 1 млн грн на соціальні потреби селища». 

Image
Урочисте закладання символічної капсули з нагоди початку будівництва терміналу. Фото компанії НІБУЛОН»

Також навколо селища буде побудована окружна дорога для руху вантажних автомобілів в обхід центру. А саму центральну вулицю відремонтують і обладнають освітленням. 
«Можна сказати, що за 20 років це перший інвестиційний внесок таких масштабів, який дозволить розвиватися селищу. По суті, для нас це друге дихання», – наголосив селищний голова.
Традиційно привітання з трибуни завершуються виступом генерального директора ТОВ СП «НІБУЛОН», Героя України Олексія Вадатурського: «Ми завжди прагнули і прагнемо жити для суспільства. Жити і будувати для України. Тому допоможемо місцевій владі і житимемо разом з селом, ми працюватимемо разом з обласною адміністрацією для виконання тих завдань, які ставить наша влада – Президент України і Прем'єр-міністр. 
І це не гасла: ми робимо конкретний внесок. 
Козацьке – це одночасно і ворота в Дніпро, і ворота в Чорне море і далі на світові ринки. Тут глибини і територія дозволяє побудувати базу для нашого флоту, і вона тут буде. Судна не заходитимуть у Миколаїв. Вони швартуватимуться тут, і тут же формуватимуться судноплавні партії зерна. Судна тут заправлятимуться паливом, продуктами харчування, водою. Також тут працюватиме потужний кран, який зможе перевантажувати з суден на елеватор і з елеватора вантажити зерно на більш потужні судна. Ми формуватимемо тут партії, щоб довантажувати судна в морі. У такий спосіб ми практично завершуємо логістику відродження Дніпра як транспортній артерії. Це дозволить аграріям отримувати додатковий прибуток на рівні $10-15 на тонні вантажів», – підкреслив Олексій Вадатурський.
«Крім того, ми створюємо умови для розвитку експортного потенціалу країни. Сьогодні у нас місткість елеваторів 1,6 млн тонн. Ми ставимо за мету побудувати об'єктів на 2,5 млн тонн. Це дасть можливість розвинути експортні можливості нашої компанії до 10 млн тонн, а Україні – можливість експортувати 35-40 млн тонн на рік. І це дуже важливо, зважаючи на те, що наша країна незабаром зможе збирати 80 млн тонн зернових», – сказав гендиректор «НІБУЛОНа». 
За його розрахунками, в цілому завдяки реалізації цього інвестпроекту АПК України зможе додатково заробити близько 4 млрд грн. При цьому відродження судноплавства Дніпром та іншими річками дозволить «зняти» з доріг до 100 тис. вантажівок, оскільки значна частина транспортування зернових здійснюватиметься річковим флотом.
Сама ж компанія завдяки поліпшенню системи логістики доставки зерна прагнутиме наростити об'єми експорту. У тому числі і за Продовольчою програмою ООН – з нинішніх 800 тис. тонн до 1 млн тонн.
«Сьогодні «НІБУЛОН» здатен поставити зерно на експорт в таких об'ємах, які б забезпечили повністю річну потребу в хлібі такої великої держави, як Іспанія. Або ж – як Ізраїль, Туніс, Судан і Йорданія всі разом. Ми ставимо за мету вийти на такі об'єми поставок, які були б достатніми і для Єгипту. І це дуже важливо, бо наша компанія дає можливість аграріям бути повноцінними учасниками ринку зерна і постачальниками зерна за Продовольчою програмою ООН», – підсумував Олексій Вадатурський.

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"