Статті

ДРУГИЙ РІК ПОСПІЛЬ «НІБУЛОН» – ЄДИНА КОМПАНІЯ, ЩО БУДУЄ НОВІ ПРИЧАЛИ В УКРАЇНІ

 

Image
Річковий перевантажувальний термінал філії «Кременчуцька» ТОВ СП «НІБУЛОН» на р.Дніпро

Такого висновку дійшли вітчизняні експерти: 23 березня в Одесі відбулась урочиста церемонія нагородження переможців 5-го Національного морського рейтингу України за підсумками 2011 року. Колись потужна морська держава Україна, яка мала чималий флот, наразі завдячує своїми здобутками сільгосппідприємству – єдиному розбудовнику вітчизняного флоту.
Проведення Національного морського рейтингу ініційовано п'ять років тому журналом «Порти України» та інформаційно-аналітичним центром «BlackSeaTrans». За цей час було засновано низку номінацій для кращих державних портів, стивідорних компаній, морських агентів, експедиторів, судноплавних компаній, у тому числі «Золота тонна», «Золотий контейнер», «Морський агент», «Оновлення флоту», «Експедитор року» та ін.
Переможці більшості номінацій визначаються за результатами рейтингів, які складаються на основі показників роботи – обсяги перевалки, збудовані причали, відсотки зростання тощо.
Переможців номінацій «Досягнення року» і «Людина року на водному транспорті» визначають експерти (цього року їх було 75) з числа керівників підприємств галузі. Всього за підсумками П'ятого Національного морського рейтингу визначено 57 лауреатів у 15 номінаціях, серед яких:

 

«ЛЮДИНА РОКУ
НА ВОДНОМУ ТРАНСПОРТІ»
1. Почесний президент Одеського МТП Микола Павлюк та начальник порту Юрій Васьков.
2. Директор Департаменту державної політики в галузі морського і річкового транспорту Мiнiнфраструктури України Володимир Севрюков.
3. Начальник Південного МТП Олександр Лагоша.
4. Генеральний директор компанії «НІБУЛОН», Герой України О.О.Вадатурський та в.о. начальника Ялтинського порту (в 2011 році – начальник Керченського МТП) Олександр Котовський.
5. В.о. директора Морської пошуково-рятувальної служби Віктор Сударєв.
Генерального директора компанії «НІБУЛОН» Олексія Вадатурського експерти відзначили «за внесок в залучення інвестицій у розвиток морегосподарського комплексу України, значні інвестиції у розвиток водного транспорту шляхом будівництва елеваторів, флоту для перевезення зерна, спеціалізованих буксирів», за те, що «в непростих умовах керівник компанії «НІБУЛОН» зумів продовжити здійснення програми розвитку річкового судноплавства».

«ЗОЛОТИЙ ПРИЧАЛ»
Переможцями цієї номінації стають підприємства, що здали в експлуатацію впродовж року нові причали. Єдиним лауреатом номінації «Золотий причал» за підсумками 2011 року стала компанія «НІБУЛОН».
Зусиллями компанії були побудовані дві високотехнологічні причальні гідротехнічні споруди на власному перевантажувальному терміналі у м. Нова Одеса Миколаївської області та м.Кременчук Полтавської області.

«ОНОВЛЕННЯ ФЛОТУ»
Переможці в номінації визначаються серед українських компаній, які досягли найбільшого приросту транспортних або спеціалізованих суден. За підсумками 2011 року ними стали:
1. Компанія «НІБУЛОН», що побудувала на Миколаївському суднобудівному заводі «Oкeaн» у 2011 році два повнокомплектних буксира-штовхача.
2. Морський торговельний порт «Південний».

«ЕКСПЕДИТОР РОКУ»
1. Компанія «Скіф-Шиппінг».
2. Група компаній «ТІС».
3. Компанія «Вібо-Транс».
4. Компанія «СМТ Південний Лтд».
5. Компанія «НІБУЛОН».

 

Image
Андрій ВОЛІК, заступник гендиректора ТОВ СП «НІБУЛОН» з безпеки судноплавства (праворуч) отримує заслужену відзнаку

У рейтингу за вантажообігом у 2011 році серед недержавних стивідорних компаній «НІБУЛОН» посів 8-ме місце (5-те місце у 2010 році). А у рейтингу недержавних портів і терміналів України за вантажообігом, досягнутим 2011 року (за даними статистичної звітності) – 5 позицію (4-те місце у 2010 році). Такі зміни позицій компанії «НІБУЛОН» у рейтингових таблицях, передусім, зумовлені тим, що у 2011 році підприємство практично не мало змоги займатися торгово-закупівельною діяльністю під час вимушеного п`ятимісячного простою.
Експертами також були створені рейтинги основних досягнень і невдач 2011 року.
Головною невдачею року була названа кадрова чехарда, супроводжувана порушенням кримінальних справ та арештами керівників підприємств. Експерти жорстко оцінили ситуацію минулого року, відзначаючи «остаточне руйнування кадрового потенціалу управління галуззю і підприємствами».
Водночас приємно відзначити, що серед найважливіших подій 2011 року для водного транспорту експерти назвали роботу компанії «НІБУЛОН» з розвитку річкової транспортної інфраструктури.
Слід нагадати, що «НІБУЛОН» – єдине в Україні агропідприємство, яке розбудовує власний флот з несамохідних суден-барж і унікальних буксирів, замовляючи нові проекти в українських розробників. Усі вони були збудовані на Миколаївському заводі «Океан» і спущені на воду впродовж півтора року – 2010-2011. Кожна з 24 барж «NBL» класу «ріка-море» – це, по суті, елеватор на воді на 4,5 тис. тонн зерна. За технічним завданням компанії «НІБУЛОН» створено проекти нових унікальних буксирів «POSS115» і «POSS120». При максимально компактному розмірі їхні потужності дозволяють працювати в акваторії портів, на водосховищах, при проході шлюзів для проведення несамохідних суден, формуванні караванів, розрідженні льодової верстви.
В урочистій церемонії закладки буксиру «POSS115» 19 жовтня 2010 р. взяв участь Прем'єр-міністр України Микола Азаров, який підтримав масштабний інвестиційний проект «НІБУЛОНа» з відродження судноплавства Дніпром та іншими річками України. А вже 31 травня 2011 р на воду було спущено перший з шести буксирів проекту «POSS» – «NIBULON-1», 8 серпня – другий. Завдяки буксиру «РОSS115» компанія вийшла переможцем означеного рейтингу в номінації «Оновлення флоту».

 

 

Image
Річковий перевантажувальний термінал філії «Новоодеська» ТОВ СП «НІБУЛОН» на р.Півд.Буг

Річкові термінали компанії «НІБУЛОН» – насправді унікальне явище в Україні. Вони є невід'ємною складовою великомасштабного національного інвестиційного проекту з відродження річок Дніпро та Південний Буг як судноплавних транспортних артерій. Зведення цих високотехнологічних комплексів, які відповідають найвимогливішим світовим стандартам, з дотриманням усіх техніко-технологічних вимог проводиться виключно українськими фахівцями в рекордно стислі терміни, як кажуть, «під ключ». Так, у вересні 2010 року урочисто стартувало будівництво чергового річкового терміналу ТОВ СП «НІБУЛОН» для приймання та відвантаження зернових та олійних культур у м. Кременчук Полтавської області. У цьому ж році його було успішно завершено. Він розмістився на 5,5 гектарах, має об'єм зберігання зерна – 75,6 тис. тонн, потужність сушарок – 4 тис. т. на добу, потужність по прийманню та відвантаженню на водний транспорт – 5 тис. т. на добу, на залізничний транспорт – також 5 тис. т. Візитівкою підприємства став його дизайн і ландшафтний комплекс. Термінал, як і інші комплекси компанії, є справжньою окрасою міста, об'єктом екскурсій мешканців і гостей Кременчука.
20 жовтня 2010 року розпочалося будівництво перевантажувального термінала у м. Нова Одеса, а вже навесні 2011 року його було введено в експлуатацію. Будівництво об'єкту вартістю 190 млн грн підтримувалося та фінансувалося Європейським банком реконструкції та розвитку, а також Експортно-кредитним фондом Данії під гарантії Датського уряду. Загальна територія нової філії – 5,87 га, об'єм зберігання зерна – 75,6 тис. т. Добова потужність сушарок – 4 тис.т. За добу тут можна відвантажити на водний транспорт 10 тисяч тонн. Особливістю об'єкта у м. Нова Одеса є революційні технологічні рішення, забезпечені новітнім обладнанням.
Будівництво такої складної інженерної споруди у надкороткий термін – нелегка справа. Потрібно було організувати й скоординувати роботу на майданчику понад 1500 будівельників із 50 організацій. Для того, щоб уникнути повеней та підтоплень, довелося підняти всю територію терміналу на висоту до 3 метрів, забити 4 тисячі паль у землю на глибину подекуди до 28 метрів.
Наразі ж до причалу, периметр якого дорівнює 150 м, можуть одночасно пришвартовуватися 2 несамохідних судна. Біля причалу проведено днопоглиблювальні роботи загальним обсягом 40 тис. мЗ – для можливості проходження суховантажних суден до причалу нового термінала. Також силами підприємства було укріплено берег – це захищає прибережну площу від розмивання. Завдяки ж системності проведених робіт і, зокрема, встановленню сигнальних буїв, стало можливим проведення суден Південним Бугом. Крім того, днопоглиблювальні роботи призвели до зростання площ нерестилищ, тож і риби на Миколаївщині тепер має побільшати.




 

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"