Статті

ПОЛЬЩА ГОТОВА ДО СПІВПРАЦІ, ВСУПЕРЕЧ ІСНУЮЧИМ БАР'ЄРАМ

ImageПриємно відзначати, що з року в рік співпраця між найближчими сусідами – Польщею та Україною – міцнішає та розширюється. До того ж, ми лише крокуємо до Євросоюзу, а Польща вже там, тож може поділитися реальним європейським досвідом. Зокрема, у виробництві та переробці м'яса.
Незважаючи на світову фінансову кризу, люди все одно хочуть їсти. Зазвичай після закінчення кризи, увагу споживача знову привертають продукти харчування не тільки за ціною, але й за якістю. На жаль, в Україні досі діють застаріли стандарти, та й тих не усі виробники дотримуються. Принаймні, в цьому переконані світові експерти. Тому на вітчизняному ринку ще є ніша для якісних м'ясопродуктів.
М'ясо та м'ясопродукти є важливими складовими раціону людини, тож дуже важливо, щоб вони були не лише якісними, а й смачними, натуральними – цьому виробники з Євросоюзу надають неабияке значення. Традиційні м'ясні продукти з країн ЄС виготовлені на основі перевірених століттями рецептів зі збереженням традиційного смаку, запаху та вигляду, але з використанням сучасних технологій.
Проект «Європейський стіл – традиція, сучасність, якість» має на меті популяризацію європейського свіжоохолодженого та замороженого м'яса, м'ясних та ковбасних виробів. Ринки східних країн – Росії, України, Китаю, Сінгапуру та Таїланду – були обрані по завершенні попереднього рекламного проекту «М'ясо та ковбасні вироби – традиція і смак». На думку організаторів проекту, саме ці ринки у східному регіоні об’єднують такі спільні риси, як зростаюча ємність ринків та економіка, що динамічно розвивається. Програма також ставить перед собою мету збільшити товарообмін між ЄС та згаданими країнами, а також пошук нових ринків збуту.
На проект був проведений тендер Євросоюзом, у якому перемогла Польща, тож тепер вона має змогу представляти європейське м'ясо та м'ясопродукти за допомогою виключно польських виробників. Проект закінчується на початку 2012 року і, за словами організаторів, своєї мети вони досягли, навіть перевиконали план. Крім того, поляки запевнили, що після закінчення «Європейського Столу», буде запущено наступний проект по м'ясній галузі, у якому стовідсотково фігуруватиме й Україна.
ImageОбов'язковою умовою участі компаній у програмі є дотримання вимог таких стандартів як ISO, HACCP, GMP (Good Manufacturing Practice), GHP (Good Hygiene Practice). Організатором виступає Євросоюз, а партнерами є Асоціація виробників м'яса та м'ясопродуктів Республіки Польща (далі – АВММРП), Агенція Сільськогосподарського Ринку, дві комісії ЄС та Польська Сільськогосподарська Палата ТОВ «Центр Сприяння». У проекті беруть участь польські виробники м'ясної продукції, які є членами АВММРП.
У вівторок 25 жовтня за підтримки посольства Республіки Польща в Україні в Києві відбулася прес-конференція, під час якої учасники мали можливість скуштувати м'ясопродукти європейських виробників та більше дізнатися про проект «Європейський стіл». Міністр-радник посольства Республіки Польща Анджей Грабовський вів прес-конференцію і підтримував приємну невимушену атмосферу впродовж усього заходу. М'ясні страви подавав шеф-кухар готелю Hyatt у Варшаві Марчин Сухенек.
«На сьогодні найважливішою для нас є співпраця саме з Україною. Як 5 років тому для Німеччини було важливо, щоб Польща увійшла у Європейський Союз, так само для нас важливим є вступ України до ЄС, – розпочав свою промову керівник проекту, голова Асоціації виробників м'яса та м'ясопродуктів Республіки Польщі Петр Земан. – Німеччина розглядала Польщу як один з найкращих ринків збуту для власних товарів та технологій. На сьогодні майже половина польського експорту йде до Німеччини, тобто кон'юнктура змінилася на нашу користь. І я стовідсотково упевнений у тому, що така сама ситуація буде у співпраці України та Польщі».
За словами пана Земана, у Польщі найкращі в Європі технології з харчової переробки. «Європейський стіл – єдиний проект на теренах Європейського Союзу, який займається популяризацією м'ясних продуктів харчування в Україні, Росії, Азії та навіть в Африці. Лише у м'ясній галузі з Україною співпрацює 189 польських підприємств».
Голова однієї з найкрупніших польських компаній-виробників яловичини (за умовами проекту, виробники-учасники не розкриваються) Анджей Парафенюк наголосив на тому, що у Польщі забивається більше ВРХ, ніж у будь-якій іншій країні світу, за 10 місяців 2011 року – 1 млн голів. Поляки не годують своїх тварин ГМО-продуктами, польська яловичина високої якості, тому на неї високий попит, зокрема у мусульманських країнах.
Image«Якщо, використовуючи польські технології, вирощувати ВРХ на Україні, можна було б повністю задовольнити такий ринок, як наприклад в Африці. Ми, слов'яни, повинні об'єднуватися»,– закликав пан Парафенюк.
По закінченні прес-конференції пан Грабовський запросив усіх відвідати стенд «Європейського столу» на виставці World Food Ukraine 2011 25-27 жовтня, який, за словами міністра-радника, вийшов цього року просто пречудовим. Щодня там можна було не тільки ознайомитися з програмою проекту та асортиментом європейської продукції, але й оцінити її на смак.
Також присутні отримали запрошення на бізнес-зустріч від «Європейського столу», під час якої також відбувалася дегустація польського м'яса. Власне, це був невеличкий бенкет, у якому взяли участь бізнесмени з Польщі та України. Під час заходу був проведений розіграш цінних подарунків від організаторів, після чого гості змогли продовжувати насолоджуватися приємною музикою, спілкуванням та, звичайно ж, польськими м'ясними виробами.
На завершення Анджей Грабовський запевнив: «Незважаючи на бар'єри, які є у торгівлі між Україною та Польщею, про які ви знаєте не гірше, ніж я, ми відкриті та готові до співпраці у будь-який час».

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"