Статті

ЗЕРНОВІ ВОРОТА ПОЛТАВЩИНИ

ImageУрочисте відкриття будівництва другого річкового терміналу на Дніпрі відбулося 28 вересня в м.Кременчук. Воно стало своєрідним подарунком до Дня міста, яке відзначалось тут 26 вересня. Відтак зроблено черговий крок на шляху реалізації інвестиційного проекту компанії «НІБУЛОН» з відродження Дніпра та Південного Буга як судноплавних транспортних артерій України на 2010-2011 рр.
ПолтавськІй області в інвестиційному проекті ТОВ СП «НІБУЛОН» приділяється чи не найбільше значення. Принаймні, тут вже збудовано 5 елеваторних комплексів, серед яких один річковий термінал – найбільше з усіх регіонів. Полтавщина – споконвічний хліборобський край, де вміють і люблять вирощувати зерно. Два роки поспіль область тримає лідерство щодо валового збору зернових культур. Тому зацікавленість «НІБУЛОНа» як національного інвестора і зернотрейдера працювати саме тут цілком зрозуміла.  

Новий термінал розташовуватиметься на площі 5,5 га, об'єм зерна для одночасного зберігання становитиме понад 75 тис. тонн, потужності по перевантаженню продукції на водний і залізничний транспорт – 5 тис. тонн на добу. Впродовж маркетингового року можна буде відвантажити до 300 тис. тонн зернових і олійних культур. Особливість Кременчуцького терміналу в його універсальності: приймання зерна може відбуватися автомобільними і залізничними шляхами, відвантаження здійснюватиметься на водний і залізничний транспорт. Вартість проекту становить понад 120 млн грн. 
Із завершенням будівництва терміналу в Кременчуці елеваторні потужності «НІБУЛОНу» на Полтавщині становитимуть загалом 500 тис. тонн одночасного зберігання зерна, обсяг інвестицій в регіон наближається до 700 млн грн. Практично, це будуть річкові ворота Полтавщини – через які проходитиме зерно з усієї області. Вплинуть нові перевантажувальні комплекси і на ціни в регіоні. Нібулонівські елеватори на Полтавщині розташовані таким чином, що плече перевезень для сільгоспвиробників становитиме максимум 80 кілометрів, що значно скоротить логістичні витрати. В Кременчуці ціна на зерно буде наближена до ціни в Миколаєві з різницею не більше 40-50 грн на тонні. 
Крім того, будівництво елеватора і подальша його робота суттєво пожвавлять соціальне становище краю: близько ста мешканців міста отримають постійну роботу на елеваторі, а місцеві бюджети – відчутні гарантовані відрахування.
Завершити будівництво планується за два місяці – задля цього цілодобово працюватимуть близько півтори тисячі будівельників з понад 150 організацій. Такі високі темпи будівництва для «НІБУЛОНа» стали звичними, бо всі попередні новозведені об'єкти в рамках цього інвестроекту зводилися не довше трьох місяців. 
На церемонію початку будівництва зібралося багато людей – керівництво області та міста, жителі Кременчука, спеціалісти-аграрники з прилеглих районів, численні представники преси та телевізійники. 
ImageВиступаючи на урочистостях, голова Полтавської облдержадміністрації Олександр Удовіченко зазначив, що обласна влада зацікавлена у таких масштабних інвестиційних проектах і всіляко їм сприятиме. Він наголосив, що вже не перший рік завдяки ТОВ СП «НІБУЛОН» на Полтавщині розвивається аграрна і транспортна інфраструктура світового рівня, вибудовується замкнений цикл виробництва, створюються постійні робочі місця, ведеться благоустрій міст, втілюються міжнародні стандарти аграрного виробництва, забезпечуються соціальні потреби області, наповнюються місцеві бюджети. Тож влада налаштована в подальшому лише поглиблювати співпрацю з компанією.
Безумовно, зацікавлений у такому партнерстві і генеральний директор ТОВ СП «НІБУЛОН», Герой України Олексій Вадатурський. «Полтавська область – лідер в аграрному секторі, наша компанія – лідер на ринку зерна. Лідери зобов'язані подавати приклад спільної діяльності на ринку, тим більше в умовах фінансової кризи», – наголошує він. Олексій Опанасович вважає, що Кременчук є вдалою логістичною розв'язкою, яка відіграє ключову роль в побудові агарної логістики регіону. «Використовуючи наші елеваторні потужності, які рівномірно розташовані на полтавській землі, виробники області разом з нами зможуть бути учасниками зовнішньоекономічних контрактів і забезпечувати постачання зерна, приміром, на ринок Єгипту, Сирії, Саудівської Аравії, Бангладеш, Північної Кореї або Японії за світовими цінами і з максимальною економією на транспортних витратах», – запевнив керівник «НІБУЛОНа».
Мер міста Кременчук Микола Глухов зауважив, що в рамках співробітництва з компанією найближчим часом буде відремонтовано стадіон і проведено благоустрій паркової зони. «НІБУЛОН» зробив місту ще один дарунок – спецавтомобіль КрАЗ, який допоможе у ремонті доріг, якого кременчуцькі шляхи кричуще потребують. Загалом підприємством виділено 4,7 млн грн на розвиток інфраструктури міста і його благоустрій. 
Новий термінал, як, втім, і решта сучасних нібулонівських елеваторів компанії, мають стати й естетичною окрасою Кременчука. Адже компанія є лауреатом державної премії в галузі архітектури і будівництва та накопичила в цій царині чималий досвід.
Оскільки елеватор знаходиться у межах міста, значну увагу приділено його відповідності екологічним вимогам. Вивантаження продукції із залізничного транспорту відбуватиметься в абсолютно герметичних виробничих лініях, а на самому елеваторі будуть встановлені найсучасніші очисні споруди. Особливо цікавилися питанням впливу на зовнішнє середовище канівська преса, де також заплановано зведення річкового терміналу. Коментуючи питання екологічності підприємства, Олексій Вадатурський зазначив, що вона підтверджена не лише високоякісним обладнанням, а й міжнародним аудитом, який був необхідний компанії для залучення кредитних коштів Європейського банку реконструкції і розвитку.  
Цікавим в цьому плані є питання очищення стічних вод. Олексій Опанасович з цього приводу розповів: «Європейці поставили перед нами завдання зробити таку систему очистки стічних вод, щоб вода на виході була питною. Це можливо зробити, встановивши додаткову систему очищення. І вода за якістю буде кращою, ніж в міських водоканалах. Проте, уявіть собі, як відреагують люди на напис, що вода очищена зі стічних вод. Ми ще психологічно не готові. Однак якщо перед нами поставлене таке завдання, ми з ним упораємося».  
Ще один можливий перспективний проект компанії окреслив журналістам Олексій Вадатурський. Так, за його словами, глибина фарватеру на Дніпрі в основному становить понад чотири метри. У Дніпродзержинському водосховищі є низка поворотів зі скельними грунтами з меншою глибиною. Раніше днопоглиблювальні роботи в таких місцинах можна було провести лише за допомогою вибухових робіт. Проте за часів СРСР ці роботи не проводилися, оскільки боялися пошкодити скельне плато, на якому встановлені мартенівські печі. «Сьогодні є технології, які дозволяють безпечно зняти скельні надлишки. Ми мали на меті виконати такі роботи своїм коштом. Якщо це зробити, можна було б організувати наскрізне судноплавство по Дніпру. Проте, щоб виконати днопоглиблювальні роботи в Миколаєві, ми боролися чотири роки. Скільки буде потрібно часу на вирішення питання про роботи на судноплавному шляху, взагалі невідомо. Одним словом, бюрократична машина Мінтрансзв'язку працює на всі 100%. Але нам цікаво з нею боротися», – зазначив Олексій Вадатурський.
* * *
Впевнено, суворо за графіком «НІБУЛОН» продовжує реалізацію амбітного інвестиційного проекту національного масштабу. У найближчих планах компанії на теренах Полтавщини – введення в експлуатацію елеватора на 66 тис. тонн одночасного зберігання зерна в с.Мар'янівка Гребінківського району. На рідній Миколаївщині на часі – початок будівництва перевантажувального терміналу на Південному Бузі в Новій Одесі.


Фото компанії «НІБУЛОН»

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"