Статті

ДВА КАПІТАНИ І РІЧКОВИЙ ПАНАМАКС

Дивлячись на цих двох людей – Олексія Вадатурського і Миколу Романчука – під час спуску на воду чергових несамохідних суден серед криг і пронизливого вітру, сам собою пригадується роман «Два капітани» Веніаміна Каверіна. Так само, як в книзі, ці двоє – два капітани, беззавітно віддані своїй справі відважні дослідники-мандрівники. Їхні життя тісно переплетені з постійними інноваційними пошуками і захоплюючими пригодами. Єдина перевага перед книжковими героями у тому, що їм пощастило зустрітися за життя. – Від редакції «Агропрофі»

Контракт –
без антракту

Image
Андрій ВАДАТУРСЬКИЙ, Раїса ВАДАТУРСЬКА та Герої України Олексій ВАДАТУРСЬКИЙ і Микола РОМАНЧУК

Якщо взяти історію створення компанією «НІБУЛОН» власного флоту, це зовсім не гра слів. У березні 2009 року генеральний директор підприємства Герой України Олексій Вадатурський і генеральний директор ВАТ «Вадан Ярдс Океан» Герой України Микола Романчук підписали контракт на будівництво 16 несамохідних суден змішаного (ріка-море) плавання – з 24 запланованих в рамках нібулонівського інвестиційного проекту. Вже в серпні були спущені на воду чотири судна, потім – в жовтні, грудні... Третього грудня відбулося підписання контракту на створення наступних 8 суден. А минулої п'ятниці спуском на воду 15-го і 16-го суден на заводі «Вадан Ярдс Океан» завершився перший контрактний етап.
З черговим успіхом нібулонівців і океанівців привітали Олексій Вадатурський і Микола Романчук. Успіх – спільний, визнаний і відзначений миколаївцями. В рамках загальноміської програми «Людина року» керівники обох підприємств відзначені в номінації «Кращий інвестиційно-інноваційний проект», а Андрій Вадатурський – заступник генерального директора ТОВ СП «НІБУЛОН» – номінований в категорії «Добродійність».
– У суднобудівників немає поганої погоди, а в роботі по виконанню цього контракту у нас не буває понеділка і тринадцятого числа, – сказав пан Романчук. – Тому що це дуже відповідальний етап в житті підприємства.
Олексій Вадатурський зазначив:
– Хоча – і це не секрет – є чимало охочих вбити клин між нами, тих, хто намагається довести, що це непотрібна робота, що є недоробки... Це – пусті, безглузді розмови. «Океан» будує надійні судна. Вони успішно експлуатуються в льодових умовах, в торосах, де товщина льоду – до одного метра.
Що вже говорити про робочі умови, якщо навіть урочистий мітинг, присвячений спуску суден, проходив за несприятливої погоди – місяць лютий повністю виправдовував свою назву. Зігрівала значущість самої події. Директор з виробництва ВАТ «Вадан Ярдс Океан» Олександр Афанасенко докладає про готовність до виводу з дока замовлень № 169 і № 170. А хрещені матері несамохідних суден Ольга Тимощенко і Марія Понура (вони, до речі, працюють в компанії «НІБУЛОН» понад 15 років) здійснюють традиційний ритуал з розбиванням пляшок шампанського. З цієї миті флот «НІБУЛОН» налічує вже 16 суден.
Хоча тут потрібно додати ще «Прибужанівський», «Лідієвський», «Баштанський» (за назвами нібулонівських філій) – буксири, які вже поповнили флот компанії.

Плани на майбутнє
ImageПро подальші плани, перспективи, як і про справи сьогоднішні, йшлося на прес-конференції Олексія Вадатурського і Миколи Романчука.
– Це тільки початок нашої співпраці. – зазначив Олексій Вадатурський. – Адже далі – будівництво буксирів на заводі «Вадан Ярдс Океан». Після завершення програми по будівництву 24 несамохідних суден водотоннажністю 4,5 тис. тонн кожне будуватимемо самохідні судна, які ходитимуть по Дніпру, Дону, Волзі, Каспію, в басейні Чорного моря, до Туреччини і Греції. Паралельно здійснюється програма створення мережі нових елеваторів і терміналів. Сьогодні будується елеватор в Кам'янці-Дніпровській Запорізької області, йде підготовча робота до початку будівництва в Кременчуці, Градизьку, Артемівці і Мар'янівці на Полтавщині. А в подальшій перспективі побудуємо сучасні підприємства в Дніпропетровській, Кіровоградській, Житомирській, Вінницькій областях...
Кажучи про надійність суден, що будуються на «Вадан Ярдс Океан», гендиректор «НІБУЛОНа» зазначив:
– Кому потрібні розмови про «ненадійність»? Відверто кажучи, заздрісникам. Тим, хто сам не вміє організувати нормальну роботу, нарікаючи на «кризові» обставини. Якби судна дійсно не відповідали льодовому класу, ми б сиділи тут цілодобово і разом з проектантами, інженерами усували недоліки. Як бачите, робота напружена, але в рамках графіка...
Насправді, як суднобудівникам вдається витримувати графік, якщо навіть старожили насилу можуть пригадати подібну сувору зиму? Микола Романчук пояснює:
– Дійсно, в певний період було дуже складно. Тут показник – температура. Коли було до мінус 17 градусів, температура самого металу досягала мінус 25. А зварювальні роботи можна виконувати при температурі не нижче 10 градусів. Так, це була проблема. Але, як бачите, впоралися. Це чиновникам, може, і не потрібно, в таку погоду люди сидять на печі, їдять калачі. А тут будується флот, держава відроджується.
І додає:
– Я з Олексієм Опанасовичем знайомий давно – вже 14 років. Але спочатку і не знав повністю про його таланти керівника. У нас тепер навіть не союз серпа і молота, у нас союз – з промисловцем, мореплавцем, аграрієм, суднобудівником. Хто говорить про «недоліки» цих суден, той хоч би знає, що Москва просить: «Дайте нам креслення»? Просить Казахстан, просять Італія, Іспанія... Це – його проект, він може приносити прибуток. А кращий аргумент – статистика. Контракти підписали в березні, різку металу почали в травні, за вісім місяців побудували 16 суден. В середньому, за місяць – два судна. Це – факт, а не голі міркування.
Олексій Вадатурський підкреслив, що несамохідне судно, по суті – елеватор на воді, в якому завдяки принципу термоса зберігається зерно. І ще відмітив, що на будівництві цих суден океанівці переробили стільки металу, скільки його йде на будівництво судна типу Panamax.

Несправжній
капітан

До речі, про Panamax. Не обійшли на прес-конференції і тему з судном «Preventer», яке вже чотири місяці не може підійти до причалу «НІБУЛОН» для завантаження через блокаду з боку керівництва Миколаївського морпорту. Олексій Вадатурський так коментує ситуацію:
– Це питання розглядалося на засіданні Кабінету Міністрів. Рішення таке. Згідно до витягу з протоколу №8 засідання КМУ від 11.02.2010 р. п.2: «Утворити комісію у складі міністрів Оніщука М.В. (голова комісії), Мельника Ю.Ф., Данилишина Б.М., Порошенка П.О., в.о. міністра транспорту та зв'язку Шевченка В.В., в.о. міністра фінансів Уманського І.І., першого заступника міністра оборони Іващенка В.В. для детального вивчення ситуації, що склалася із завантаженням судна «Preventer» біля причалу ТОВ СП «НІБУЛОН» ДП «Миколаївський морський торговельний порт». Комісії у десятиденний строк надати Кабінету Міністрів висновки та пропозиції щодо врегулювання зазначеного питання».
Жорсткий, принциповий лист надіслав до Мінтрансзв'язку керівник Мінагрополітіки Юрій Мельник. З цього питання звернулися до уряду посольства Данії, США, ЄБРР, Світовий Банк. Ситуацією обурені міжнародні організації, що працюють в морегосподарському комплексі, асоціації капітанів і судновласників. Ми маємо світову підтримку. Залишається звернутися тільки до Європарламенту.
А зараз уявіть собі, скільки людей втягнув в рішення цього питання капітан порту Павло Рябчиков через свої некомпетентні, свідомо неправильні і замовлені дії. І скільки чиновників тепер намагаються зняти з себе відповідальність за ті або інші дії.
Це образливо удвічі: це – рейдерский «наїзд» з боку не іноземної компанії, а з боку керівництва вітчизняного, більш того, миколаївського підприємства при потуранні урядової структури. Вчинки цих людей не вписуються в логічні рамки, інакше як дикими їх не назвеш. Але за цей кошмар доведеться відповідати тим, хто творить непристойні справи, прикриваючись державними інтересами.
Тим не менше, вже в квітні нібулонівський флот налічуватиме 24 несамохідних судна. Будуватимуться буксири, елеватори, термінали. У роботі «НІБУЛОНа» з реалізації масштабної інвестиційної програми перерва не передбачена.
За матеріалами газети
«Южная правда», м.Миколаїв
Фото надані компанією «НІБУЛОН»

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"