Статті

НАЙСУЧАСНІШИЙ ФЛОТ «НІБУЛОНА» ВЖЕ НАЛІЧУЄ 77 СУДЕН. ПЕРШЕ НЕСАМОХІДНЕ СУДНО ПРОЄКТУ В1500 СПУЩЕНО НА ВОДУ

Суднобудівники ССЗ «НІБУЛОН» спустили на воду перше несамохідне судно-майданчик відкритого типу проєкту В1500 (зам. 10035). Усього виробнича програма підприємства передбачає будівництво ще трьох таких суден.

БудІвництво несамохідних суден-майданчиків відкритого типу є частиною масштабного інвестиційного проєкту компанії щодо відродження Дніпра та Південного Бугу як транспортних артерій України, який одночасно охоплює розвиток судноплавства, створення мережі перевантажувальних терміналів та суднобудування.

Перша секція судна проєкту В1500 була урочисто закладена на стапельному майданчику суднобудівного заводу «НІБУЛОН» 20 вересня 2019 року під час Міжнародного форуму TRANS EXPO ODESA MYKOLAIV 2019 у присутності тисяч гостей. І от, менш ніж три місяці потому, судно спустили на воду.

Хрещеною матір'ю судна стала Любов Федоряк, кранівниця суднобудівної верфі, яка традиційно розбила пляшки шампанського об борт несамохідного судна. Зовсім скоро воно буде працювати на річках, транспортуючи вантажі по всій Україні.

Заступник директора суднобудівного заводу з виробництва Костянтин Карпухін розповів, що для побудови одного замовлення проєкту В1500 потрібно близько 700 т листового та профільного металопрокату, у т. ч. труб, 200 т листового металопрокату і профілю для виготовлення деталей механо-слюсарної частини, 4,5 км кабелю, 30 т зварювальних матеріалів та понад 12 800 л лакофарбових матеріалів.

Проєкт В1500 — це несамохідні судна-майданчики відкритого типу вантажомісткістю 1500 тонн та площею вантажної палуби 860 кв. м, які призначені для перевезення контейнерів, генеральних і навалювальних вантажів, у тому числі піску, гравію, добрив, пакетованих вантажів, лісу і лісоматеріалів. Довжина судна — 75 м, ширина — 17 м, висота борту — 3,5 м.

«Судна проєкту В1500 покликані виконувати комерційні рейси з перевезень генеральних та навалювальних вантажів, а також забезпечувати будівництво та реконструкцію власних об'єктів інфраструктури необхідними матеріалами», — зазначає Олександр Тарановський, заступник директора судноплавної компанії «НІБУЛОН» з економіки.

У планах компанії на найближчі роки збільшити флот до 100 одиниць, щоб перевозити річками до 6 млн тонн вантажів щорічно, а спуск на воду першого судна проєкту В1500 — черговий крок на цьому шляху. Використання несамохідних суден-майданчиків відкритого типу вантажомісткістю 1500 тонн підвищить результативність роботи усього флоту «НІБУЛОНа» та дозволить максимально ефективно використовувати можливості інших несамохідних суден компанії. Вантажний флот компанії матиме змогу доставляти більше партій збіжжя із перевантажувальних терміналів на Дніпрі та Південному Бузі і перевантажувального термінала в м. Миколаєві на зовнішній рейд, що, у свою чергу, дозволить наростити обсяги річкових перевезень та перевалки.

* * *

На сьогодні, після спуску на воду першого несамохідного судна-майданчика відкритого типу пр. В1500, суднобудівники компанії «НІБУЛОН» активно працюють ще над чотирма замовленнями актуальної виробничої програми підприємства.

Перший портовий буксир штовхач-кантувальник пр. Т410 (зам. 10033). Після очищення та ґрунтування напівкорпусів замовлення носову та кормову частини судна зістиковано. У приміщення допоміжних механізмів уже завантажено дизель-генератори — джерело електроживлення усього судна. Наразі тривають роботи з монтажу цистерн, трубопроводів, донно-бортової арматури. Продовжуються роботи з формування корпусу судна.

Другий портовий буксир штовхач-кантувальник пр. Т410 (зам. 10034). На передстапельному майданчику суднобудівники встановили кормовий напівкорпус судна. Фахівці складально-зварювальної дільниці закінчують роботи з виготовлення носового напівкорпусу, після чого розпочнеться підготовка двох частин до стикування.

Друге несамохідне судно-майданчик відкритого типу пр. В1500 (зам. 10036). Перші  секції уже на стапельному майданчику, де сьогодні суднобудівники активно збирають міцний корпус судна. У збірно-секційному цеху закінчують виготовляти секції майбутнього замовлення.

Третє несамохідне судно-майданчик пр. В1500 (зам. 10037). У цеху металообробки продовжуються роботи із порізки та гнуття металу для виготовлення деталей корпусу судна. У розпалі виготовлення секцій замовлення, які найближчим часом будуть перенесені на передстапельний майданчик підприємства.

Крім того, наразі на плановому ремонті  у фахівців суднобудівно-судноремонтного заводу «НІБУЛОН» знаходяться три самохідних судна компанії.

Також у планах — будівництво несамохідних суден проєкту NBL-91, В10000, буксирів-кантувальників проєкту Т1600, нафтоналивного самохідного судна та рейдового катера.

Нагадаємо, з кожним роком «НІБУЛОН» розширює номенклатуру вантажів, що транспортуються річкою. Окрім зерна, судноплавна компанія займається перевезенням й інших вантажів:  херсонських кавунів та динь, металу, металоконструкцій, будівельних матеріалів (піску, паль тощо), вугілля. А у листопаді 2018/19 МР флот компанії освоїв перевезення великогабаритних вантажів, а саме печі для випалу залізорудних порід.

За інф. прес-центру компанії «НІБУЛОН». Фото компанії «НІБУЛОН»

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"