Статті

ОЛЕКСІЙ ВАДАТУРСЬКИЙ: «ЦЕЙ КРАСЕНЬ-ЛАЙНЕР Я ЗБУДУВАВ І ПОДАРУВАВ УКРАЇНІ, ПОДАРУВАВ МИКОЛАЄВУ!»

20 вересня 2019 року компанія «НІБУЛОН» вкотре продемонструвала весь свій людський і інноваційно-технологічний потенціал: вона довела, що в Україні, в Миколаєві вміють будувати надсучасні високотехнологічні великі судна.

Такої численної кількості людей у піднесеному настрої суднобудівно-судноремонтний завод «НІБУЛОН» не бачив за всю свою майже 130-річну історію. Десятки тисяч людей — родини миколаївців і мешканців області, керівництво держави і представники депутатського і дипломатичного корпусу, керівники провідних фінустанов світу (ЄБРР, ЄІБ, МФК тощо), потенційні інвестори та науковці, фахівці морегосподарського комплексу, суднобудівної та інших галузей — цього святкового дня стали учасниками декількох історичних подій.

Гостинно відкривши двері, ССЗ «НІБУЛОН» дав змогу широкому загалу вільно ознайомитися з виробничими потужностями суднобудівної верфі та виробничими процесами заводу — від виготовлення деталей до формування міцних корпусів суден, поспілкуватися з працівниками заводу.

Судна постають із людської мрії — це про NIBULON MAХ. Цей 140-метровоий красень перевантажувач класу «річка-море» з двома крановими частинами та зерносховищем на 10 тис. тонн став найбільшим за 25 років незалежності України і за всю історію суднобудівного заводу судном, введеним цього дня в експлуатацію.

Також учасники заходів стали свідками закладки нових суден: портового буксира штовхача-кантувальника проєкту Т410 і несамохідного судна-майданчика проєкту B1500.

Усі ці доленосні події розгорталися в рамках Міжнародного форуму TRANS EXPO ODESA MYKOLAIV 2019, який «НІБУЛОН» разом із компанією «МедіаКомпас» організували на суднобудівно-судноремонтному заводі.

«НІБУЛОН» уже третій рік поспіль виступає організатором та надає свої площі найбільш масштабним в Україні міжнародним виставкам, присвяченим суднобудуванню та водному транспорту. Цьогоріч участь у виставці взяли близько 100 експонентів — провідних українських та іноземних компаній морської індустрії, діяльність яких пов'язана з внутрішніми та міжнародними морськими і річковими перевезеннями, постачальники навігаційного і суднового устаткування, тренажерні центри, порти і термінали, суднобудівні і судноремонтні заводи, крюїнгові компанії, а також компанії, що надають сюрвеєрські, страхові, консалтингові послуги, профільні виші тощо.

Продовженням святкової частини заходів стало видовищне водне шоу — перший в історії України парад у дії всієї лінійки флоту української компанії, збудованого на українському підприємстві українськими руками з українського металу, який працює на українських річках під українським прапором.

Безумовно, судно NIBULON MAХ є новим словом в історії українського суднобудування і судноплавства. Його введення в експлуатацію і цілий комплекс розбудово-відновлювальних робіт на ССЗ «НІБУЛОН» є логічним втіленням розпочатого лише 10 років тому компанією інвестиційного проєкту з відродження річок Дніпро та Південний Буг як судноплавних транспортних артерій. За цей нетривалий проміжок часу проєкт перетворився на патріотичну всеохоплюючу програму з відродження суднобудування і судноплавства українськими річками, розбудови нової для країни зернової логістики, покликаної дати нашим агровиробникам достойну ціну за вирощене ними збіжжя і нагодувати українським хлібом світ.

За підрахунками спеціалістів компанії, робота NIBULON MAX дозволить підвищити обсяги перевалки вантажів її флотом на 2-3 млн тонн на рік та збільшити обсяги перевалки вантажів безпосередньо флотом компанії до 4-5 млн тонн на рік. Будівництво здійснювалося за фінансової підтримки Міжнародної фінансової корпорації та Європейського банку реконструкції і розвитку, а також Європейського інвестиційного банку, завдяки співпраці з якими і були створені умови для спуску на воду цього судна, а саме — масштабна реконструкція суднобудівно-судноремонтного заводу компанії.

Уже кілька років поспіль суднобудівний завод нарощує темпи виробництва, модернізується, будує нові цехи, купує сучасне обладнання і навіть має намір вийти на європейський ринок повнокомплектних суден. На сьогодні підприємство завдяки оновленим потужностям спускає на воду 8-10 суден на рік та забезпечує роботою 700 кваліфікованих працівників.

Будівництво судна такого класу — це абсолютно новий, вищий рівень суднобудівних потужностей компанії «НІБУЛОН». Для цього на заводі було модернізовано стапельний майданчик та спуско-підйомний пристрій, що призвело до збільшення кількості стапельних та спускових доріжок. Компанією проведено масштабну реконструкцію суднобудівного підприємства, після завершення якої воно має стати найсучаснішим в Україні і, без сумніву, одним із найкращих в Європі.

До кінця поточного року флот компанії становитиме вже 80 одиниць, більша частина яких збудована за власними проєктами на власних потужностях.

Вражаючими є результати річкових перевезень зерна нібулонівським флотом, які рік від року зростають. Так, попередній 2018/19 маркетинговий рік став найуспішнішим в історії судноплавної компанії «НІБУЛОН». Тут досягли поставленої мети, внутрішніми водними шляхами перевезли понад 3,5 млн тонн різноманітних вантажів, збільшивши обсяг транспортування на 40%. І відтак зменшили навантаження на автошляхи на понад 145 тисяч вантажівок.

Відкриваючи урочистості, голова Миколаївської облдержадміністрації Олександр Стаднік привітав усіх з цією визначною подією: «Бо кожен має відношення до сьогоднішньої події — коли ми бачимо результат не на словах, а на ділі. Хочу подякувати керівнику та засновнику підприємства, Герою України Олексію Вадатурському. Це для мене важлива мить, коли можу подякувати за всі добрі справи, а насамперед за сьогоднішню подію. Бо це — робочі місця, сім'ї, які працюють, а найголовніше — повага за те, що в Україні почала відроджуватися справа, яка дуже давно зупинилася. За це вам дякую!».

Підтримав свого колегу голова Херсонської облдержадміністрації Юрій Гусєв, зазначивши, що це непересічна подія, яка доводить, що Україна була, є і буде морською державою. Для Миколаївської і Херсонської областей це особливо важливо, адже вони є своєрідними водними воротами нашої країни. І наголосив, що в який би регіон не прийшла компанія «НІБУЛОН», вона стає драйвером трансформації. «Вона (компанія, — прим. ред.) змушує владу працювати, вона змушує бізнес працювати краще, вона змушує державні органи працювати для задоволення потреб бізнесу, інвесторів, а в кінцевому результаті — потреб людей», — наголосив голова ХОДА.

Не приховував захвату від події і міський голова Миколаєва Олександр Сєнкевич: «Цей захід доводить усьому світові, що ми можемо відродити в України суднобудування і кораблебудування силами миколаївських трудяг (і закликав присутніх привітати трударів оплесками). Хтось каже, що це неможливо, а Олексій Опанасович Вадатурський разом зі своєю командою просто бере і робить. Він нікому нічого не доводить, а просто працює і робить свою роботу. Якщо в нашій державі кожен робитиме саме так, то наша країна приречена на успіх!»

Він також подякував усім іноземним партнерам, міжнародним фінансовим інститутам, які повірили в нашу країну, які допомагають компанії втілювати її сміливі проєкти.

«Іще хочу подякувати Олексію Вадатурському за те, що він показує приклад того, що іноді не завдяки, а всупереч, всупереч тим проблемам і ситуаціям, які є в нашій державі, можна працювати і досягати успіху. Спасибі всім, хто прийшов на цю зустріч. Така кількість людей доводить, що ця робота — не для себе, а для нас з вами, для всіх українців!», — резюмував мер Миколаєва.

Голова Миколаївської обласної ради Вікторія Москаленко від імені всього депутатського корпусу області привітала нібулонівців із цією доленосною подією і вручила Олексію Вадатурському найвищу нагороду-визнання регіону — орден «За заслуги перед Миколаївщиною» І ступеня.

Україна є країною дуже великих можливостей — транспортних, інфраструктурних, енергетичних, зазначив глава представництва Європейського Інвестиційного банку в Україні Жан-Ерік де Загон. Водночас, упевнений експерт, без приватних компаній їхній розвиток неможливий. «НІБУЛОН» — дуже потужний роботодавець, який дає роботу 60 тисячам працівників, — наголосив він. — Це потужний платник податків, який дає можливості для розвитку, для зміцнення економіки регіону. «НІБУЛОН» — унікальна компанія, і якщо ми інвестуємо $100 млн, ми точно знаємо, що ці гроші підуть на розвиток і потужний результат. Сьогодні це підприємство експортує 10% всього експортного обороту зерна в Україні. Воно постійно розширює транспортне сполучення, що є хорошою перспективою. Внутрішній водний транспорт — дуже важливий аспект для розвитку економіки країни і регіону. «НІБУЛОН» підтримує Програму сталого розвитку, яка розроблена нами на найближчі 30 років. «НІБУЛОН» підтримує освітні програми в регіоні. Я дуже пишаюся тим, що ми є фінансовим партнером «НІБУЛОНа», і розраховую на плідну співпрацю в майбутньому».

Наступною до слова запросили старшого банкіра департаменту агробізнесу ЄБРР в Україні Лесю Кузьменко, яка стала хрещеною матір'ю нового судна NIBULON MAX і за давньою традицією, по завершенні виступів, розбила пляшку шампанського об борт свого «похресника». Вітаючи учасників заходів, вона зізналася, що дуже пишається цим фактом, а ще — значними успіхами компанії, тому що це також і успіх ЄБРР та інших банків, які фінансують інвестиційні проєкти «НІБУЛОНа».

«Ми почали співпрацювати близько 10 років тому, — підкреслила вона, — коли видали перший кредит компанії «НІБУЛОН» у розмірі $50 млн, і цей кредит був витрачений на відродження Дніпра, це були перші кроки компанії в цьому напрямку.

Відтоді триває співпраця ЄБРР і компанії «НІБУЛОН», за ці роки близько $400 млн вклала компанія за допомогою банку в розвиток інфраструктури регіону і країни. Останній кредит ЄБРР, виданий 2017 року, саме і був направлений на реалізацію цього проєкту».

Леся Кузьменко зазначила, що це черговий рубіж для компанії: «Дуже важливий і значний. І я впевнена, що Олексій Опанасович на цьому не зупиниться, він буде ставити собі нові цілі і з успіхом їх досягати, як він завжди це робив. Ми пишаємося тим, що «НІБУЛОН» є нашим клієнтом в Україні, це гордість для країни. Хочемо побажати Україні побільше таких компаній, а ми будемо надійним фінансовим партнером».

У свою чергу, представник МФК (IFC) в Україні Артем Зубков зазначив, що компанія «НІБУЛОН» — надійний партнер міжнародних фінансових інститутів. І будівництво такого унікального судна — найпотужніший імпульс розвитку інфраструктурної галузі України. Він також висловив надію на те, що співпраця «НІБУЛОНа» і Міжнародної фінансової корпорації триватиме і надалі.

Керівник економічного департаменту посольства Нідерландів в Україні Ріні Бус також висловила задоволення від побаченого і зізналася, що вражена поступом «НІБУЛОНа». Два роки тому вона була присутньою на ССЗ, коли тут відкрилася перша Міжнародна виставка «Суднобудування та водний транспорт-2017». Того ж дня на воду спускали буксир «Анатолій Ганькевич», але то було невелике судно. Відтоді на заводі багато що змінилося. «Сьогодні ми бачимо нове велике судно — NIBULON MAX. Це — «велика леді», оскільки голландською (і англійською) судно і корабель жіночого роду. Нідерланди мають неабиякі традиції і досвід суднобудування і судноплавства, тому ми раді співпрацювати в Україні в цій царині, зокрема з компанією «НІБУЛОН». Вона наголосила, що водному транспорту слід приділяти більше уваги, розвивати інфраструктуру: «Дніпро потребує розвитку. Щоб ця річка більше використовувалася як транспортна артерія. І нехай за «НІБУЛОНом» піде багато інших компаній. Я бажаю, щоб ініціативи «НІБУЛОНа» принесли мир і стабільність вашій країні».

Аташе з торгово-економічних питань посольства Іспанії Хайме Рамон Фернандес Санчес також привітав миколаївців з цією знаменною подією. «Компанія «НІБУЛОН» вносить дуже великий внесок у розвиток транспортної структури України. Пишаюся тим, що й іспанські компанії сприяли тому, щоб «НІБУЛОН» став лідером у цій сфері. Крім того, Іспанія є надійним партнером України в плані співпраці з експорту зерна».

«Дорога моя Україно! Чому я так кажу?! Тому що сьогодні тут присутні представники майже всіх куточків нашої країни, — під бурхливі оплески звернувся до численних учасників свята засновник компанії «НІБУЛОН» та її беззмінний генеральний директор, Герой України Олексій Вадатурський. — Я щиро вітаю вас із цією подією і дуже радий, що стільки людей на неї відгукнулося». Він щиро подякував усім працівникам компанії — її 7-тисячному колективу, усім діловим партнерам із провідних світових та вітчизняних компаній і фінустанов, а їх цього дня було 64, а також друзям компанії і всім миколаївцям, у кожному поколінні яких тече кров суднобудівників.

Олексій Вадатурський також наголосив, що «Миколаїв — місто суднобудівників, а не бандитське місто (так про нього в словесній перепалці з чиновником висловився Президент В. Зеленський — прим. ред.). Я пишаюся тим, що ми працюємо в цьому місці. І я сказав сьогодні губернатору Олександру Стадніку, що сьогодні у вас починається перший робочий день з того, що в місті така позитивна подія. І давайте всі будемо працювати на позитивні події. І якщо працюватиме економіка, в країні відбуватимуться лише позитиві перетворення».

Олексій Опанасович чесно зізнався: «Мало хто вірив, що ми можемо це зробити. Тут практично не було суднобудівного заводу. Цей завод міг будувати судна не більше 70 метрів. І коли у мене виникла ідея побудувати таке судно, мене на перших етапах ніхто не підтримував — ні в своєму колективі, ні суднобудівники. Але я вдихнув у них віру, зробив все, щоби люди повірили. Я організував роботу і зробив все, щоби люди домоглися поставленої мети. Ніхто не вірив, що ми побудуємо це судно за рік. А ми побудували. Не можу не сказати добрих слів на адресу моєї команди суднобудівників. У нас працює тисяча чоловік на суднобудівному заводі. Усього в Україні працюють суднобудівників 3 тисячі на 31 суднобудівному заводі. Кожен третій суднобудівник працює у нас, в Миколаєві. Сьогодні тут зібралися кращі люди суднобудівної галузі України і Миколаївщини».

Керманич «НІБУЛОНа» дуже тепло відгукувався про тих «золотих людей», хто не шкодував сил і часу для того, щоб NIBULON MAX вийшов у перше плавання в заплановані терміни. Він насамперед відзначив Ларису Авраменко, яка керувала фарбуванням судна — очолюваний нею колектив за час будівництва судна покрив фарбою площу, яку можна порівняти з 50 га. Бригада електриків цеху, очолюваного Олегом Величком, проклала 150 км кабелю на судні — це як відстань між Одесою і Миколаєвом. Підрозділ Костянтина Карпухіна фактично перетворив 77 тис. тонн металу, або 1100 вагонів металу, на готове судно — це колосальна робота. Колектив трубопровідного відділу під керівництвом Олега Фітільченка проклав 15 км трубопровідних систем цього судна. Підрозділ Олега Данича називають на заводі командою чарівників — вони при будівництві NIBULON MAX виконали такі токарні роботи, які більше ніхто не міг би зробити. А відповідав за загальну організацію суднобудівних робіт Валентин Жмур, заступник директора суднобудівно-судноремонтного заводу «НІБУЛОН», на ньому лежала основна відповідальність за терміни і якість, і він ніс особисту відповідальність перед генеральним директором компанії.

«Сьогодні ми бачимо цей красень-лайнер, який я збудував і подарував Україні, подарував Миколаєву! Ми справами довели, що Миколаївщина — це потужна область, і наша компанія робить все, щоби Україна була потужною морською державою, щоби вона мала свій потужний сучасний флот!».

Наступним в плані святкової програми було надзвичайно видовищне водне шоу.

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"