Статті

«НІБУЛОН» ВІДКРИВ 12-Й ТЕРМІНАЛ НА РІЧКАХ УКРАЇНИ

Сучасний і, без перебільшення, найбільш технологічний в Україні річковий перевантажувальний термінал — філія «Тернівська» ТОВ СП «НІБУЛОН», розпочав активну роботу на Запоріжжі.

Річковий термінал у селі Тернівка Вільнянського району почав приймати зерно нового врожаю від першого дня так само нового 2019/2020 маркетингового року, його ж урочисте відкриття сталося 2 липня за численної кількості люду. Він сформував наразі вже цілу дюжину збудованих «НІБУЛОНом» річкових терміналів і став загалом 27 інфраструктурним об'єктом компанії та третім її надсучасним зерновим терміналом у Запорізькій області.

Цей важливий логістичний об'єкт високої складності було зведено в традиційні для компанії стислі терміни, за чотири місяці. Вартість інвестицій сягнула рекордних $23 мільйонів через значний обсяг проведених робіт. Так, завдяки «НІБУЛОНу» замулена донедавна річка — Плоска Осокорівка, що впадає в Дніпровське водосховище, на 15-кілометровому відрізку водного шляху нині стала безпечно судноплавною.

Тож філія «Тернівська» — це черговий поступ у реалізації нібулонівського інвестиційного проекту з відродження річок Дніпро і Південний Буг як транспортних артерій України, розвитку судноплавства і суднобудування в нашій країні, започаткованого 10 років тому. Потужності термінала дозволяють приймати до 300 тис. тонн зерна на рік, що розвантажить автошляхи лише Запорізької області на понад 12,5 тис. вантажівок щорічно. З початком його роботи загальний обсяг елеваторних потужностей «НІБУЛОНа» сягне 2 млн тонн одночасного зберігання і дозволить відчутно спростити зернову логістику.

Нібулонівці традиційно влаштували день відкритих дверей на своєму новозведеному об'єкті, який для спільноти регіону поки більше скидається на справжнє сучасне диво. Адже «НІБУЛОН» подарував області і всій країні річку як таку, бо навіть сторожили не пам'ятають, коли на довколишніх болотах існувала течія і були береги. Особливо багато цього дня було дітей і підлітків, які дотепер такі об'єкти бачили хіба що на картинках в Інтернеті. І якщо малечу приваблювала велич новобудови, то людей працездатного віку — перспектива стабільної роботи і гідної зарплати у рідній місцині. Найбільше розмов серед учасників було про те, що елеватор вдихнув нове життя далеко за межі Вільнянського району.

«Кажуть, що можна вічно дивитися на те, як тече вода, як горить вогонь і як працює людина, — розповідає про термінал у Тернівці генеральний директор ТОВ СП «НІБУЛОН», Герой України Олексій Вадатурський на своїй сторінці у ФБ. — Я з цим повністю погоджуюсь, адже вважаю, що будувати легко. Це як, наприклад, збирати конструктор Lego. Найголовніше — мати ідею, набрати в легені повітря та набратись терпіння — і здійснити задумане! Якщо ви мені повірили, то подивіться це відео (воно викладено там же — прим. ред).

Я кажу, що це дуже легко, тому що сам збудував 27 підприємств. А якщо серйозно, то кожне будівництво — це виклик, це випробування характеру та волі, а результат — як витвір мистецтва — увіковічення людини праці, яка звела цей об'єкт. Керівник будівництва має мати дуже серйозний стрижень, щоби всупереч викликам успішно все реалізувати.

Зведення нашого нового термінала філії «Тернівська» було сповнене цікавих викликів для будівельного таланту нашої компанії, а результат перевершив усі очікування, адже нам довелося:

— організувати злагоджену роботу з 70 нашими партнерами з різних куточків України і 10 країн світу;

— перемістити пів мільйона тонн ґрунтів для того, щоби вирівняти територію під нове підприємство тільки на суходолі і стільки ж під час днопоглиблення річки — всього 1 млн тонн ґрунтів!!!

— прокопати канал до термінала довжиною 2 км, глибиною 4 м і шириною 40 м на місці, де ніколи не було річки, а всього відновити до 15 км судноплавного шляху;

— вкласти у будівництво такі об'єми залізобетону, які можна прирівняти до будівництва 60 км бетонної автостради;

— забити 3500 паль, з яких, якщо вирівняти в одну довжину, вийде 105 км бордюру — відстань між Запоріжжям і Дніпром;

— координувати роботу 1500 будівельників, які мають працювати як єдиний бездоганний механізм.

Прочитавши все це, ви зрозумієте чому, крім «НІБУЛОНа», ніхто сьогодні так не будує в Україні. Це не просто важко, це надважко і надскладно, це постійне подолання бюрократичних перепон. Тому я нескінченно вдячний Запорізькій обласній адміністрації і в.о. голови Запорізької облдержадміністрації Еллі Слепян, і Константину Брилю, і його команді, всім обласним та місцевим організаціям і установам за допомогу в реалізації нашого інвестиційного проекту.

Особлива повага нашим фінансовим інститутам — European Bank for Reconstruction and Development (EBRD), European Investment Bank та IFC — International Finance Corporation. Не було б вас — інвестицій в Україні не було б взагалі.

Я вдячний і нашим партнерам, які знають, що «НІБУЛОН» працює точно і надійно, як швейцарський годинник, і з нами не можна допустити жодної години прострочення постачання обладнання.

Щиро дякую команді будівельників, які працювали на цьому об'єкті. 1500 людей, які незважаючи ні на дощі, ні на спеку, ні на болото, ні на морози день у день зводили цей надсучасний термінал».

У цьому зверненні викладено найголовніше — відкрита сутність справжнього патріота України, будівничого, керманича, громадянина Олексія Опанасовича Вадатурського і очолюваної ним багатотисячної команди однодумців. Забігаючи дещо наперед, зазначимо, що у планах компанії «НІБУЛОН» будівництво ще двох річкових перевантажувальних терміналів: у селі Мар'янське Апостолівського та смт Курилівка Петриківського районів Дніпропетровської області.

Наразі ж на повну потужність запрацювала новозведена філія «Тернівська» на Запоріжжі, на гостини з нагоди відкриття якої 2 липня завітали численні представники підрядних організацій і постачальників обладнання, представники влади і ЗМІ, голови профільних аграрних асоціацій, сільгоспвиробники — майбутні клієнти компанії. І, що дуже важливо, серед гостей були і представники інших територіальних громад, де «НІБУЛОН» лише планує будівництво — вони приїхали переконатися у високих соціальних і екологічних стандартах компанії.

«Наша область завжди відкрита для інвестицій, — зазначила тимчасово виконуюча обов'язки голови Запорізької облдержадміністрації Елла Слепян. — Новий потужний зерновий термінал насправді важливий, оскільки розвантажує автомобільні шляхи і зберігає дорожнє покриття, для аграріїв, для яких покращується логістика, для громади, оскільки це дуже соціально відповідальний бізнес. Ми раді вітати таких потужних і відповідальних інвесторів в області і докладемо всіх зусиль, щоби зробити їм «зелену доріжку» для інвестицій».

Заступник міністра аграрної політики та продовольства України Володимир Топчій висловився про необхідність подальшої розбудови зернової інфраструктури з огляду на дедалі зростаючий обсяг експорту з України: «За останні 6 років Україна збирає більше 60 млн тонн зерна. Торік вперше в історії було намолочено 70 млн тонн і експортовано понад 40 млн тонн. Цього року експортовано вже більше 50 млн тонн. І без таких потужних інфраструктурних об'єктів такі обсяги були б неможливі».

Будівництву термінала максимально сприяв голова Запорізької ОДА Костянтин Бриль в період своєї каденції (2016-2019 р.) та очолювана ним команда. Тому насамперед він привітав громаду Вільнянського району: «Це дійсно наша перемога. Я дуже дякую, що громада нас почула, підтримала. І, думаю, що саме громада отримає найбільші преференції від такого об'єкта на своїй території. У цифровому вираженні — це 5 млн грн на рік надходжень лише до бюджету села. Це створення 120 робочих місць. Я хочу подякувати генеральному директору ТОВ СП «НІБУЛОН» Олексію Вадатурському, справжньому Герою України, в якого державне — найголовніше. Це вже 27-й нібулонівський об'єкт на території України. Це те, чим ми пишаємося».

Найголовніше — це соціальний внесок, додав Костянтин Бриль. Адже на соціальну допомогу громаді Тернівки «НІБУЛОН» спрямує 40 млн грн. «Такого бюджету не було тут 28 років навіть у райцентрах, не кажучи вже про окремі селища», — наголосив він і додав, що вже сьогодні у Тернівці збудовано близько 4 км дороги.

К.Бриль також подякував усім держслужбовцям, що долучилися до процесу будівництва і не допустили ні бюрократичних, ні корупційних перепон для зведення термінала.

«Один мільйон тонн збіжжя, які прийматимуть нібулонівські термінали на Запоріжжі, з загального валу області 3 млн тонн — це дуже значний внесок», — наголосив він.

«Діяльність нашої компанії — це наче лакмусовий папірець інвестиційної привабливості регіону. На Херсонщині після першого нашого термінала побудували 8 нових підприємств, на Запоріжжі — 10. Коли ми йдемо в регіон працювати — це сигнал усім іншим: раз «НІБУЛОН» може, то і ви можете заходити», — відзначив Олексій Вадатурський.

Асоційований директор, старший банкір представництва ЄБРР в Україні Марія Огороднікова розповіла про давню співпрацю банку і ТОВ СП «НІБУЛОН». Вона висловила сподівання, що ЄБРР і надалі братиме участь у важливому інфраструктурному проекті компанії «НІБУЛОН» із відродження судноплавства на Дніпрі та Південному Бузі.

Президент Торгово-промислової палати України Геннадій Чижиков привітав компанію з появою ще одних воріт для експорту високоякісної продукції. «Ви з'являєтесь на карті як точка, з якою у світі рахуються. І це справді перемога керівництва, команди «НІБУЛОН», це перемога місцевої влади, яка підтримала вас на цьому дуже непростому шляху. І це перемога всіх тут присутніх місцевих громадян, які відкрили свої серця, довірились, повірили в цей проект», — сказав він.

Голова Вільнянської районної ради Андрій Селякін зазначив, що місцева громада була обома руками «за» зведення об'єкта «НІБУЛОНа». «Ми переконані, що нові податкові надходження, і нові робочі місця — це значний крок вперед у покращенні життя мешканців і села Тернівка, і всього Вільнянського району», — сказав депутат.

«У житті пощастило зустріти таку людину, яка вміє заряджати такою енергією таку велику кількість людей», — зізнався президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов, говорячи про Олексія Вадатурського. Очолюваній ним компанії є чим пишатися, переконаний він, адже за різних часів і випробувань, за різних політиків «НІБУЛОН» впевнено торує свій шлях і продовжує розбудову країни.

Директор представництва «Cimbria Unigrain A/S» в Україні Оксана Стретович розповіла, що співпраця данської компанії з «НІБУЛОНом» триває з 2003 року. «За цей час було збудовано разом 22 об'єкти, куди «Кімбрія» постачала конвеєри і норії. Якщо скласти довжину всіх конвеєрів, поставлених на це підприємство, отримаємо 1848 метрів, а висота разом усіх норій, які працюють тут, перевищує висоту 4 пірамід Хеопса. Але одна піраміда Хеопса будувалася 20 років, а будівництво Тернівського термінала, як і завжди, тривало менше 100 днів», — сказала вона.

Олексій Вадатурський насамперед подякував своїй команді, будівельникам і партнерам. «Шановна командо! Завдяки вам я збудував стільки об'єктів по Україні. Якщо брати не лише елеватори — це більше 100 об'єктів по Україні за 28 років. Шановні будівельники! Якби не ваша самовіддана праця, ми б не змогли звести термінал за такий короткий термін», — сказав він.

Географія постачальників основного обладнання термінала охоплює 7 європейських країн і Америки, якщо ж говорити про все обладнання на об'єкті, то воно виготовлене у понад 30 країнах світу. Наприклад, встановлене норійне обладнання, сепаратори зерна і скальператори виробництва BUHLER GmBh (Швейцарія), розподільні кола на 6 та 8 напрямів ТОВ «Завод елеваторного обладнання» (м.Одеса), на перехідних галереях — ланцюгові транспортери Cimbria Unigrain A/S (Данія), автомобілерозвантажувач — ПАТ «Калинівський машинобудівний завод» (Вінницька обл.), аспіраційні системи — UAB Liucija (Литва), вагове обладнання — французька компанія PRECIA S.A, сушарки — американського виробництва Mathews Company. Суднонавантажувальна машина — британського виробництва, Telestack TS 527, водонапірна вежа — від миколаївського підприємства «Бурвод».

Однак є у термінала ще одна важлива особливість — заради його зведення компанією було організовано безпечне судноплавство на 15-кілометровому відрізку водного шляху. Особливого значення це набуває на тлі замулення і обміління річок, яких як судноплавних шляхів наша країна втрачає більше 100 км щороку.

«Ми практично прокопали канал до нашого об'єкта. До середини серпня ми закінчимо всі роботи, і тут ходитимуть великотоннажні судна з глибиною осадки до 4 метрів, тобто морського класу», — пообіцяв О.Вадатурський.

Для Запорізької області робота термінала у Тернівці означатиме, що скоротиться трафік зерна через Запоріжжя і через дамбу. «А це означатиме, що сільгоспвиробники на відстані 100 км матимуть оптимальні транспортні витрати, і отримають конкурентнішу ціну збіжжя, ніж мали в попередні роки», — наголосив генеральний директор компанії.

Область також щороку зможе економити близько мільярда гривень на ремонті автомобільних шляхів, оскільки відпаде необхідність перевозити ними близько мільйона тонн збіжжя до портів.

Місцева громада, окрім вже зазначених 5 млн грн податків щорічно, додатково отримує відновлені різноманітні соціальні проекти, які традиційно здійснює «НІБУЛОН» в місцях своєї роботи. «Це клуб, це відновлення спортивного комплексу, ремонт школи, дитячого садка, автомобільних доріг селища. Будуть намиті пляжі, створена паркова зона. Це село за місяць-два буде не пізнати. Я думаю, що місцеві мешканці вже відчули це», — впевнений Олексій Опанасович. І додав, що наразі ведеться підготовка проекту водопостачання для школи, дитсадка і клубу.

На завершення свята Олексій Вадатурський наголосив, що «НІБУЛОН» будував, будує і будуватиме надалі заради процвітання України. «Таким чином ми відроджуємо Дніпро, і хочемо, щоб він був транспортною артерією кращою навіть за Міссісіпі в Америці, роботу яку я особисто бачив. І ми це робимо не завдяки підтримці Мінфінфраструктури, це ми робимо через те, що ми патріотично налаштована компанія. І я впевнений, що український флот повинен ходити під українським прапором. З українською командою. В Україні повинні будувати українські компанії під українські інвестиції», — резюмував він. І запросив аграріїв Запорізької, та Дніпропетровської та навіть Харківської областей скористатися високоякісними послугами нового термінала, який вже працює у штатному режимі. Адже це зручне для доставки зерна місце — поруч із трасою Е105, водіям не потрібно їздити через населені пункти. Саме заради створення таких зручних для сільгоспвиробників умов і було ухвалене рішення будувати річковий термінал на технічно і технологічно складній ділянці.

Фото компанії «НІБУЛОН»

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"