Статті

«СУДНОБУДУВАННЯ-2018» ТА «ВОДНИЙ ТРАНСПОРТ». ПРОФІЛЬНІ ВИСТАВКИ, ЯК І ГАЛУЗЬ, НАБИРАЮТЬ ОБЕРТІВ

«Україна має бути потужною морською державою, а не країною біля моря!». З таким державницьким і патріотичним переконанням останнє десятиліття наполегливо працює компанія «НІБУЛОН», розвиваючи водну логістику, відроджуючи і популяризуючи суднобудування і судноплавство в нашій країні. Щоправда, цим би мала більше опікуватися держава — адже наявність морського статусу відкриває перед країною незаперечні перспективи її сталого розвитку.

Усвідомлюючи це, останні кілька років «НІБУЛОН», крім іншого, взявся за організацію і проведення на своєму суднобудівно-судноремонтному заводі спеціалізованих галузевих виставок із залученням широкого кола провідних вітчизняних і закордонних фахівців водогосподарського комплексу.

Цьогорічні ХХІV Міжнародна виставка «Суднобудування-2018» та ХVІ спеціалізована виставка «Водний транспорт», що відкрилися 23 травня на суднобудівно-судноремонтному заводі «НІБУЛОН» в Миколаєві, увійшли до низки доленосних для України заходів. Вони пройшли за участю Президента України Петра Порошенка, послів країн Європейського Союзу, керівників провідних міжнародних фінансових структур і урядовців, потенційних інвесторів і науковців, численних представників ЗМІ, а також тисяч мешканців міста і області (див. «Семимильний поступ «НІБУЛОНа», — «Агропрофі», №14 від 25.05.18 — прим. ред.)

Президент України Петро ПОРОШЕНКО і генеральний директор ТОВ СП «НІБУЛОН» Олексій ВАДАТУРСЬКИЙ оглядають експозицію виставки. Фото: Офіційне інтернет-представництво Президента України, http://www.president.gov.ua
Президент України Петро ПОРОШЕНКО і генеральний директор ТОВ СП «НІБУЛОН» Олексій ВАДАТУРСЬКИЙ оглядають експозицію виставки. Фото: Офіційне інтернет-представництво Президента України, http://www.president.gov.ua

Разом із співорганізаторами — ТОВ «НарімЕкспо» та Асоціацією суднобудівників України «Укрсудпром» — нібулонівці відродили традицію проведення суднобудівних виставок у Миколаєві. Останніми роками, на жаль, експозиції цих профільних виставок через занепадання галузі практично втратили актуальність, участь у них брали не більше 10-15 українських компаній, стенди яких оглядала мінімальна кількість відвідувачів.

Але від минулого року, завдяки зусиллям ТОВ СП «НІБУЛОН», Миколаїв знову вдалося перетворити на центр українського суднобудування та розвитку судноплавства. Торік у виставках взяли участь близько 40 іноземних і вітчизняних компаній та понад 2 тисячі відвідувачів, а вже 2018-го серед експонентів було більше 50 провідних компаній із 20 країн світу, що представляли широкий спектр кращих світових технологій та обладнання.

Слід зазначити, що від проектування до зведення судна минає в середньому три-п'ять років, тому якщо компанія хоче продати суднобудівникам своє обладнання, вона має заздалегідь його продемонструвати, щоби його помітили та зацікавилися цією продукцією.

Цьогорічна експозиція виставок вичерпно представила сьогодення вітчизняної галузі судноплавства — розвиток суднобудування і судноремонту, впровадження нових технологій у виробництво морської техніки, розвиток річкових перевезень, залучення інвестицій. Із деякими учасниками виставок нам вдалося поспілкуватися більш предметно.

«VOLVO! І цим все сказано!». Так або приблизно так звучить слоган всесвітньо відомої шведської корпорації, яка є преміум-брендом із виробництва надійної машинерії у світі.

Допоміжний та аварійний дизель-генератор для буксирів проекту Т3500 виробництва Volvo Penta
Допоміжний та аварійний дизель-генератор для буксирів проекту Т3500 виробництва Volvo Penta

Компанія Volvo Penta, що входить до складу Volvo Group, уже більше 100 років виробляє і продає та обслуговує промислові і суднові двигуни, які надійно працюють як на велико-, так і на малотоннажних суднах.

«Головна перевага двигунів Volvo Penta — надійність, тривалий строк використання, доступність запасних частин та сервісного обслуговування по всьому світу, — наголошує директор Volvo Penta в Україні Олег Перестюк, — а також оптимальна витрата палива для кожного призначення.

З «НІБУЛОНом» ми співпрацюємо з 2008 року, тобто зі стадії обговорення проектів майбутніх суден. Адже співробітництво починається за рік-два до укладання контракту.

Ми можемо з надзвичайним задоволенням відзначити, що на більшості самохідних суден компанії і навіть на двох несамохідних суднах встановлено надійні високотехнологічні дизель-генератори та пропульсивні двигуни Volvo Penta. Відтак «НІБУЛОН» є найбільшим покупцем суднових комерційних двигунів Volvo Penta в Україні. Тому ми охоче відгукнулися і широко представлені на виставці».

Як вже йшлося, поточного року в обох нібулонівських буксирах проекту Т3500 (один з яких вже спущено на воду, а другий зійде зі стапелів в липні цього ж року) встановлено дизель-генератори Volvo Penta. Також у замовленні перебувають ще чотири буксири.

Олег Перестюк зазначив, що в Україні достатньо розгалужено представлена дилерська мережа Volvo Penta: 8 дилерів здатні підтримувати продукцію корпорації в будь-якій точці України. Один із них міститься в Миколаєві, тому Volvo Penta забезпечує постійне безперебійне обслуговування дизель-генераторів компанії «НІБУЛОН».

«НІБУЛОН» зберіг суднобудування для Миколаєва — міста корабелів. І відроджує для всієї країни.

Судноремонтний завод не просто відновлено. Його в стислі терміни реконструйовано і модернізовано, виходячи з кращих світових технологічних рішень, та перетворено на Суднобудівно-судноремонтний. І процес розширення потужностей триває. На заводі багато молоді, це дуже важливо — існує спадкоємність поколінь. Нехай хтось скаже, що тут зводяться не авіаносці і не тисячотонні танкери, які будувалися в місті за часів СРСР. Однак тоді це була величезна держава з потужним флотом, і замовлення на будівництво були державні, над якими працювати десятки тисяч кращих розумів і рук країни. «НІБУЛОН» — це приватна компанія з державницьким мисленням, яка розвиває водну логістику і будує судна для транспортування зерна (і не лише) на власному заводі, який модернізується і розбудовується паралельно з майже щомісячним спуском на воду високотехнологічних суден. Тому для країни це справжній прорив у галузі, яка без цієї діяльності мала бути приречена.

Важливо відмітити, що цього травневого дня на воду заводчани урочисто спустили перший буксир уже морського класу — проекту Т3500, обладнаний за найвищим технологічним рівнем. Другий такий красень також чекає своєї черги поблизу води.

Універсальний морський буксир криголамного типу проекту Т3500. Перше судно серії, спущене на воду під час виставок.
Універсальний морський буксир криголамного типу проекту Т3500. Перше судно серії, спущене на воду під час виставок.

Цей унікальний буксир призначено для проведення суден закордонного плавання по Бузько-дніпровсько-лиманському каналу (БДЛК), їхнього швартування до причалів терміналів компанії, проведення караванів несамохідних суден (2-4 од.) по БДЛК та проведення караванів по каналах у період льодового стану в районах плавання Дніпра та Чорного моря.

За плавністю ліній та сучасністю форм він швидше нагадує елегантну яхту. Та за цією вишуканістю, зазначено в супровідних документах, криються надзвичайні потужності завдяки суперсучасному унікальному обладнанню: головний двигун (MTU, Німеччина), гвинто-стернові колонки (Rolls-Roys, Фінляндія), носова гідравлічна якірно-буксирна лебідка, кормова гідравлічна буксирна лебідка та гідравлічний кран (Fluidmecanica, Іспанія), допоміжний та аварійний дизель-генератори (Volvo Penta, Швеція).

Універсальний морський буксир криголамного типу проекту Т3500. Друге судно, розбудова якого триває
Універсальний морський буксир криголамного типу проекту Т3500. Друге судно, розбудова якого триває

На виставці ми також мали змогу поспілкуватися з конструкторами унікальних нібулонівських суден, у тому числі буксира проекту Т3500. 

Компанію-проектанта «Асаба Дизайн Центр» (м.Миколаїв) представив її головний конструктор Сергій Хальнов. «Уже більше трьох років ми співпрацюємо з «НІБУЛОНом» у напрямку проектування суден, — сказав він. — Ми пишаємося цією співпрацею і раді брати участь у нібулонівській суднобудівній програмі. Також відрадно, що суднобудування в Миколаєві і в Україні відроджується — триває реконструкція виробничих цехів і на воду спускаються щомісячно нові судна».

Головний конструктор «Асаба Дизайн Центр» Сергій Хальнов (1-й праворуч) і директор Volvo Penta в Україні Олег Перестюк (2-й праворуч) на стенді КБ
Головний конструктор «Асаба Дизайн Центр» Сергій Хальнов (1-й праворуч) і директор Volvo Penta в Україні Олег Перестюк (2-й праворуч) на стенді КБ

Головний конструктор розповів про нове судно проекту Т3500. Це універсальний морський буксир криголамного типу упором 40 тонн, який здатен працювати в льодових умовах із товщиною льоду 60 см. Гвинти мають спеціальні гвинто-рульові колонки, завдяки яким буксир здатен ходити носом, кормою і будь-яким бортом. Враховуючи такі універсальні його властивості, судно здатне буксирувати плавзасоби водотоннажністю 50-70 тис. тонн. Цей буксир здійснює безпечне і комфортне проведення суден по каналах і постановку до причалів. Він також здатен гасити пожежі — завдяки двом наявним лафетним стволам по 375 кубометрів на годину і довжиною струменя 100 м, буксир може загасити вогонь як на судні, так і на березі.

Словом, це один із найпотужніших буксирів свого класу, і відтепер Україна має власне таке судно, яке створене, збудоване і експлуатуватиметься компанією «НІБУЛОН».

Також в доробку «Асаба Дизайн Центр» проектування першого 140-метрового самохідного перевантажувача проекту П-140, який було урочисто закладено цього дня. Це унікальне судно матиме дві кранові частини вантажомісткістю до 10 тис. тонн та продуктивністю 18 тис. тонн на добу. Слід наголосити, що будівництво та обслуговування суден довжиною понад 100 метрів стали можливими завдяки проведеній реконструкції суднобудівного заводу, зокрема будівництву нових цехів (збірно-секційного і металообробки), сліпу та унікальної будівлі управління підйомно-спусковими і стапельними коліями, стилізованої під справжній буксир.

ПАТ «Дніпрополімермаш» (м.Дніпро) — одне з провідних підприємств України в галузі машинобудування. Воно виробляє прес-форми, металоконструкції, сільськогосподарську техніку, обладнання для гірничо-металургійної та нафтогазовидобувної промисловості, а також віднедавна — комплектуючі для суднобудування та авіації.

Генеральний директор ПАТ «Дніпрополімермаш» Сергій МацюцЯ (2-й ліворуч) та його колеги презентують продукцію компанії
Генеральний директор ПАТ «Дніпрополімермаш» Сергій МацюцЯ (2-й ліворуч) та його колеги презентують продукцію компанії

Підприємство на виставці представляв генеральний директор Сергій Мацюця. «Ми радо прийняли запрошення взяти участь у виставці і раді бути присутніми на спуску на воду нового нубулонівського судна, — наголосив він, — оскільки ця подія сталася, у тому числі, і за участю нашого підприємства. Ми виробили першу партію візків та лебідок для спуску суден на реконструйованому заводському сліпі, а також укладено спільну угоду до кінця поточного року на виготовлення ще 6 лебідок та 36 візків. Якщо раніше це обладнання було іноземного виробництва, то сьогодні, завдяки дуже правильній і демократичній позиції Олексія Вадатурського з підтримки вітчизняного виробника, ухвалено рішення віддати цей контракт нам.

У суднобудуванні це перший такий досвід, тому для нас цей контракт — це можливість виходу на новий ринок. Ми усвідомлюємо, наскільки перспективною є компанія «НІБУЛОН», тому віримо, що це — лише початок!

Наше місто Дніпро, яке міститься на Дніпрі і від якого отримало свою назву, також потребує розвитку річкового сполучення і вантажоперевезень, адже завдяки Чорному морю ми зможемо більш активно виходити на зовнішні ринки».

* * *

Розширення виставкової експозиції, зростання кількості учасників вітчизняних і іноземних, більшість з яких є безпосередніми виробниками, а також жвавий інтерес з боку впливових іноземних фахівців — політиків і бізнесменів, які дуже прискіпливо ставляться до візитів — усе це є наочним переконливим доказом незворотності відродження українського суднобудування. Хочеться вірити, що поточний рік принесе багато позитивних змін в цю галузь, і Україна зі своїми трансєвропейськими річковими «автобанами» отримає нарешті якісну і дешеву логістику. 

 

 

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"