Статті

ЗАВЕРШЕНО ЧЕРГОВИЙ ЕТАП ДНОПОГЛИБЛЕННЯ ПІВДЕННОГО БУГУ

Річкові ресурси — величезний потенціал нашої країни, який дозволяє не тільки оптимізувати логістику, але й істотно знизити собівартість вантажоперевезень.

Але, на превеликий жаль, цей потенціал залишається сьогодні практично нереалізованим, а судноплавні шляхи в Україні стрімко зменшуються. Кожен рік зникає 100 км судноплавних шляхів — фактично на судноплавній мапі України буквально зникають цілі річки! Вже зараз через відсутність належних глибин на ріках судна вимушені ходити недозавантаженими. Саме тому сьогодні «НІБУЛОН», практично виконуючи обов'язки держави, здійснює днопоглиблення річок власним коштом.

Компанія самотужки взялася за розбудову ефективної системи логістики в Україні: відродження річок як транспортних артерій, їхнє днопоглиблення, будівництво сучасного флоту. Мета компанії — мінімізувати, а в подальшому і виключити в'їзд вантажівок-зерновозів у міста, і максимально переорієнтувати вантажоперевезення з автомобільних шляхів на річкові.

Так, 4 квітня 2018 року «НІБУЛОН» завершив виконання чергового етапу днопоглиблювальних робіт на Південному Бузі. Незважаючи на несприятливі погодні умови: низькі температури і вітер, днопоглиблювальні роботи виконувалися за запланованим графіком та завершилися до початку нересту, як і було обіцяно раніше. Роботи виконувалися за допомогою унікального самохідного надпотужного днопоглиблювального судна «Миколаївець», збудованого минулого року на суднобудівно-судноремонтному заводі компанії для днопоглиблення Дніпра, Південного Бугу, а також акваторії портів та терміналів із метою забезпечення ефективної роботи флоту компанії.

Роботи на Костянтинівському перекаті, найбільшому лімітуючому перекаті Південного Бугу на ділянці від м.Вознесенськ до м.Миколаїв, розпочалися 30 грудня 2017 року. Як і було заплановано, за три місяці «НІБУЛОНу» вдалося збільшити гарантовану глибину суднового ходу на перекаті з 2 м до 2,5 м. Загальна довжина ділянки днопоглиблення на перекаті становить 2,3 км.

Виконання компанією днопоглиблення дозволить завантажити до повної вантажомісткості несамохідні судна проекту В2000, що були спеціально збудовані для використання на Південному Бузі, а отже, і скоротити кількість виконуваних барже-рейсів та витрати на транспортування. Окрім того, це вивільнить буксири і несамохідні судна компанії для виконання інших рейсів.

Уже 15 червня «НІБУЛОН» планує розпочати виконання днопоглиблювальних робіт на Дніпрі, в ході будівництва нових перевантажувальних терміналів компанії в Запорізькій і Дніпропетровській областях, загальним об'ємом до 500 тис. кубометрів ґрунту, а з середини вересня «Миколаївець» повернеться на Південний Буг і завершить днопоглиблення на ділянці від м.Нова Одеса до м.Вознесенськ, забезпечивши глибину суднового ходу 2,4 м.

Паралельно з проведенням днопоглиблювальних робіт Інститутом рибного господарства Національної академії аграрних наук України проводиться супроводжувальний моніторинг, за результатами якого здійснюються компенсаційні заходи. Основною формою подібних заходів є зариблення, тому протягом 2016-2017 років для відтворення рибних запасів компанією «НІБУЛОН» проведено зариблення річки Південний Буг на загальну суму 411,4 тис. грн (396 тис. екземплярів). Безумовно, проведені заходи матимуть позитивний ефект для збереження унікальної природи річки Південний Буг.

Нагадаємо, що 2016 року завдяки лідеру аграрного ринку України було відновлено судноплавство на ділянці 134 км Південного Бугу. Саме тоді вперше за чверть століття до м.Вознесенськ прийшов вантажний флот.

Окрім того, завдяки виконанню днопоглиблювальних робіт на Південному Бузі було відновлено річкові пасажирські перевезення. Так, 13 травня 2017 року компанія «НІБУЛОН» запустила регулярні пасажирські перевезення за маршрутом «Вознесенськ-Ковалівка-Нова Одеса-Миколаїв». Водний транспорт став по-справжньому популярним та улюбленим серед пасажирів. Але минулого року з'ясувалося — потреба у пасажирських перевезеннях велика, що її розв'язання потребує також використання пасажирських суден більшої місткості. Тому проведення поглиблення Південного Бугу також дасть можливість запустити річкою більш сучасні (порівняно з пасажирськими суднами типу «Полісся», що виконували регулярні рейси минулого року) судна на підводних крилах типу «Восход», що мають більшу швидкість та пасажиромісткість (77 місць). 

Поліпшення судноплавних умов водних шляхів річки Південний Буг — це черговий крок до утвердження України як морської держави.

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"