Статті

ВІД ОБЛАДНАННЯ ДО САДЖАНЦІВ: ПЛОДООВОЧЕВА ВИСТАВКА У ФОРМАТІ B2B

fresh business expo 20175-7 грудня в Києві проходила міжнародна спеціалізована виставка Fresh Business Expo 2017. Вона була присвячена технологіям вирощування, обробки, зберігання, переробки та маркетингу плодоовочевої продукції України та СНД. Організаторами події виступили ТОВ «Компанія «Місто Мрії» (Україна), Nova Exhibitions BV (Нідерланди) та проектом «АПК-Інформ: овочі та фрукти» (Україна).

Fresh business Expo 2017 покликана об'єднати бізнес плодоовочевої галузі України та є своєрідною платформою для утворення цих зв'язків і є прямим прикладом Business-to-business (В2В) заходу. Нинішній український маркетинг В2В знаходиться в кризовій ситуації, з одного боку, через швидку динаміку розвитку В2С (Business-to-Customer), а з іншого — через проблеми нашої економіки, законодавства та обмеження в роботі експортерів. Загалом  проведення В2В заходів є надзвичайно важливим, адже вони відкривають нові можливості співпраці з вітчизняними та іноземними партнерами, що в кінцевому результаті завжди вигідно для споживачів, бо стимулює розвиток конкуренції. Адже відомо, що в умовах монополії на ринку якість товарів та послуг головних гравців завжди починає знижуватися, а в реаліях нашого часу це, на превеликий жаль, зазвичай відбувається дуже швидко. Саме тому можна наголосити на цінності даного заходу для українського бізнесу.

Цьогоріч свої компанії презентували такі країни, як Німеччина, Молдова, Польща, Франція, Швеція, Південна Корея, Нідерланди, Італія та Бельгія. З деякими представниками ми поспілкувалися особисто.

«Штайнер Україна» — інжинірингова компанія, що наразі стрімко та динамічно розвивається у напрямку технологічного та пакувального устаткування. Підприємство надає замовникам обладнання для харчової промисловості, обробки, переробки та подовження терміну зберігання плодоовочевої продукції, і навіть створює комплексні проекти «під ключ». Ланцюг технологічного циклу включає в себе безліч завдань, починаючи з мийки поверхневих забруднень, сортування, видалення шкірки та кісточок, нарізки, закінчуючи заморожуванням, переробкою та пакуванням свіжих та консервованих фруктів та овочів і навіть джемів. 

Компанія Fructidor заснована ще 1935 року в Авіньйоні, Франція. Це унікальна платформа, що містить у собі інформацію про всіх експортерів та імпортерів, провідних представників транспортних компаній та загалом професіоналів плодоовочевої продукції.  Fructidor.com охоплює 138 країн і містить більше 20 000 адрес, алфавітний перелік компаній (виробники, судноплавні компанії, імпортери, експортери, оптовики, групи покупки, супермаркети, транспортери, види діяльності: постачання, матеріали, послуги тощо) по країні. Глобальна мережа збуту та дедалі більша присутність на всіх великих міжнародних виставках робить Fructidor.com цінною, повною та надійною базою даних. Аналогів  Fructidor.com у світі дотепер не існує.

«StanFlex» — польське підприємство, яке займається будівництвом тунелів, дашків, систем зрошення, встановленням обладнання для вирощування плодоовочевої продукції та в цілому створення проектів «під ключ». Серед основних замовників — представники Польщі, Німеччини, України, Білорусії, Голландії та Словаччини.

ТОВ «Foradex plus» — молдавська компанія, що займається створенням та встановленням обладнання для великих аграрних компаній, переважно виробників плодової продукції. На Fresh Business Expo менеджери презентували власну автоматичну лінію для розподілення плодів на лотки для подальшого сушіння в печі. Механізм автоматичної лінії дозволяє витримувати навантаження масою до 600 кг, ємність для миття плодів складає 2,5 м3, а продуктивність від 6-12 тис. кг/год. Наразі «Foradex plus» співпрацює з аграріями Болгарії, Румунії та сподівається вийти на український ринок.  

Компанія Кліома Сервіс — один із провідних українських розсадників ягідних рослин, заснована 2015 року у Волинській області. В асортиментній лінійці компанії представлено саджанці ожини, малини, смородини, аґрусу, лохини та інших ягідних та плодових рослин.  Новітні технології дозволяють вирощувати екологічно чисті саджанці без використання отрутохімікатів та шкідливих речовин, що вигідно впливає на врожайність та смакові якості. Наразі продукція компанії представлена на ринку України, проте керівництво Кліома Сервіс не виключає у подальшому можливість та бажання охоплювати міжнародні ринки.

«Русбана Інжиніринг Україна» була заснована 2003 року та з'явилася на вітчизняному ринку 2006 року. Компанія займається реалізацією проектів та продажем обладнання з підготовки та переробки плодоовочевої продукції, а також надає великим компаніям устаткування у лізинг. Протягом всього часу існування компанії співробітники постійно проходять навчання і перебувають у пошуку сучасних технічних і технологічних рішень. Співпрацюють здебільшого із зарубіжними компаніями Європи та США.

В рамках виставки відбулася спеціалізована конференція «Oвочі та фрукти України», організована ІА «АПК-Інформ». Перші два дні конференції охоплювали всі аспекти плодоовочевої галузі, зокрема ринкову інформацію, тенденції та прогнози, технічну інформацію про виробництво та переробку фруктів та овочів.

Третій день конференції був присвячений Торговому форуму, в якому брали участь представники мереж супермаркетів, імпортери та експортери. Заходи спрямовано на надання учасникам та відвідувачам кращих можливостей для встановлення ділових контактів.

Основною аудиторією конференції були представники майже 20 країн світу, всього близько 300 професіоналів; майже половину з них становили виробники і близько 25% — представники торгівлі, решта 25% — це переробники, постачальники МТР і устаткування, а також інші компанії, що мають відношення до плодоовочевого бізнесу.

У рамках виставки Fresh Business Expo відбувся семінар «Практичні аспекти експорту ягід та дрібних фруктів до Європейського Союзу», організований продовольчою та сільськогосподарською Організацією ООН (ФАО) за підтримки Мінагрополітики та асоціації «Укрсадпром». Захід охоплював детальний розгляд питань регулювання, стандартів, упаковки, маркетингу та надання практичних порад щодо виходу на ринок і розширення експорту до країн ЄС.

Заступник міністра аграрної політики та продовольства України Олена Ковальова під час семінару наголосила, що виробники плодово-ягідної продукції мають змогу отримати державну підтримку ще цього року та отримуватимуть її упродовж 2018 року. Вона зауважила, що поточного року Мінагрополітики прийнято рішення не лише про погашення кредиторської заборгованості перед суб'єктами господарювання у сумі 176,4 млн грн, а й про відшкодування витрат 2017 року на закладення насаджень, догляд за ними, спорудження шпалер, будівництво систем краплинного зрошення. «Державна підтримка та практичні знання — гарна передумова не тільки зростання обсягів виробництва ягід та фруктів, але й розширення експортних можливостей сільгоспвиробників та диверсифікації поставок на європейський ринок», — відмітила О.Ковальова.

Отже, можна стверджувати, що виставка Fresh Business Expo 2017 стала рушієм розвитку плодоовочевого ринку України на майбутній 2018 рік.

 

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"