Статті

«НІБУЛОН» ПІДТВЕРДИВ СТАТУС ЛІДЕРА НА РИНКУ ЗЕРНА

2016/17 маркетингового року група компаній «НІБУЛОН» досягла одного з кращих експортних показників. Більше сільгосппродукції компанії вдалося експортувати лише 2009/10 МР та за попередній звітній період (2015/16 МР).

Відтак у рейтингу українських експортерів «НІБУЛОН» впевнено посідає перше місце, експортувавши 4,65 млн тонн сільгосппродукції.

Протягом останніх маркетингових років кількість експортерів сільгосппродукції з України збільшується. І минулий рік не став винятком. 2016/2017 МР відзначився зростанням рівня конкуренції між трейдерами на внутрішньому ринку України. Зокрема йдеться про розширення діяльності в нашій країні міжнародних компаній. Незважаючи на щорічне зростання кількості експортерів, групі компаній «НІБУЛОН» вдається зберігати частку ринку і залишатися на лідерських позиціях, що свідчить про дійсно високий рівень конкурентоспроможності підприємства.

«Переваги нашої компанії полягають в оперативному реагуванні на зміну ситуації на внутрішньому і зовнішньому ринках та гнучкому підході у прийнятті рішень. Це можливо завдяки створенню нашим підприємством сучасної та потужної логістичної системи, що, зокрема, включає багаторівневу систему контролю та управління якістю. Таким чином ми можемо формувати більш широку експортну номенклатуру товарів порівняно з конкурентами, що надає нам переваги в роботі з кінцевими споживачами сільськогосподарської продукції», — пояснює менеджер з оптової торгівлі зерновими культурами компанії «НІБУЛОН» Володимир Славінський.

Щодо географії експорту, то «НІБУЛОН» стабільно підтримує реноме надійного постачальника зернових та олійних культур на основні ринки світу: країни Африки, Близького Сходу, Європи, Південно-Східної Азії, Китаю та Індії. Підприємство залишається партнером провідних урядових покупців високоякісної продукції, зокрема: Генерального агентства з постачань продовольства (GASC) в Єгипті та Міністерства торгівлі та промисловості Йорданії. У компанії зазначають, що цінують співпрацю з усіма традиційними партнерами та водночас постійно відкриті для нових викликів.

Відкриття нових ринків збуту разом із посиленням позицій на вже існуючих дало змогу компанії збільшити вантажообіг та розширити коло партнерів у країнах призначення. За словами менеджера з оптової торгівлі зерновими культурами Дмитра Фурди, розширення експортних горизонтів стало можливим, насамперед, завдяки наполегливому контролю за якістю продукції, а також високим стандартам виконання зовнішньоекономічних контрактів, зосереджених на врахуванні унікальних потреб окремих споживачів. Наприклад, «НІБУЛОН» успішно відвантажив українську кукурудзу до Йорданії, попит на яку до цього був майже відсутнім через ризики з якості та потужну конкуренцію з боку США, Аргентини та Бразилії. У результаті, місцеві компанії почали більше звертати увагу на українську кукурудзу як гідну альтернативу заокеанському аналогу. Також компанії вдалося побудувати торговельні відносини з виробниками біоетанолу в країнах Європи та налагодити прямі поставки вітчизняної кукурудзи на заводи з виробництва «зеленого» палива.

Окрім збільшення присутності та впливу на існуючих ринках збуту (Близький Схід, Північна Африка, країни ЄС), компанія продовжує зміцнювати позиції першокласного експортера високоякісної продукції в країнах Південно-Східної Азії, Чорної та Західної Африки. Наприкінці 2016/17 МР «НІБУЛОН» один із небагатьох відвантажив кукурудзу до Кенії (близько 70 тис. тонн). Незадовго до цього Кенія скасувала імпортне мито для української кукурудзи в результаті міждержавних перемовин та кропіткої роботи українських дипломатів за ініціативи Міністерства економічного розвитку і торгівлі України. Крім цього, компанія збільшує обсяги торгівлі з Китаєм та постійно покращує культуру виробництва задля забезпечення виконання жорстких фітосанітарних вимог цієї країни стосовно якості і стану продукції, що відвантажується на експорт.

«Високий потенціал нарощення експорту продовольства сьогодні спостерігається в азійських країнах. Населення цього регіону зростає високими темпами, а отже збільшується і потреба в різних видах продовольчих товарів. Крім того, стабільна економічна ситуація в провідних країнах Південно-Східної Азії (Китай, Індонезія, Малайзія) сприяє змінам у структурі споживання продуктів харчування, наближаючи її до звичних для розвинених країн Заходу стандартів, що також сприяє нарощенню імпорту сільгосппродукціїї та створює перспективи для українських експортерів», — додає Володимир Славінський.

Усі згадані вище напрямки є перспективними для України, але, водночас, вони потребують постійного вдосконалення техніки виробництва, підвищення показників якості та зменшення собівартості для ефективного утримання здобутих позиції та продовження торговельної експансії.

«Без сумніву, рекордні врожаї у світі за останні 3-4 роки та активна позиція країн Латинської Америки з нарощування темпів виробництва сформували численні перехідні залишки, що тиснуть на ціни. Збільшення конкуренції як усередині країни, так і зовні стимулює учасників ринку покращувати якість своїх послуг та більше звертати увагу на необхідність зменшення собівартості виробництва сільськогосподарської продукції, що дозволило б конкурувати з дешевими пропозиціями інших країн-експортерів», — підкреслює Дмитро Фурда.

На його думку, старт нового сезону став різноплановим — динамічним для одних культур та інертним для інших. Усе зумовлено кон'юнктурою світового ринку, що не стоїть на місті. Активність експорту ячменю з України перевищила всі очікування. Зернова Асоціація Саудівської Аравії з початку 2017 року стала новим та єдиним державним органом з імпорту цієї культури та впровадила нову відкриту тендерну систему на зміну тій, що функціонувала до цього часу і вважалась недостатньо прозорою. «НІБУЛОН», заздалегідь подбавши про реєстрацію в тендері разом з іншими міжнародними трейдерами, виграв певні обсяги та вже почав їх активно відвантажувати в рамках виконання взятих на себе тендерних зобов'язань. За словами Дмитра Фурди, така тендерна система піде на користь та зробить ринок Королівства більш доступним для українських товарів не тільки в цьому сезоні, але і в майбутньому.

«Поточний 2017/18 МР українські експортери вимушені розпочинати в доволі складних умовах. Через несприятливі погодні умови навесні та влітку збиральна кампанія ранніх зернових і олійних культур розпочалася із затримкою, а загальний валовий збір культур ранньої та пізньої групи, ймовірніше, буде нижчим від показників минулого року та не виправдає очікувань багатьох учасників ринку. Відповідно, можна очікувати подальшого зростання конкуренції на внутрішньому ринку. Але ми готові до такого розвитку подій, адже стратегія нашого підприємства, спрямована на наближення безпосередньо до сільгоспвиробників, дозволяє захистити ринкові позиції навіть за умови зростання конкуренції в портах», — резюмує Володимир Славінський.

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"