Статті

ІЩЕ БЛИЖЧЕ ДО ЧОРНОГО МОРЯ: РІЧКОВИЙ ТЕРМІНАЛ «НІБУЛОНА» ЗАПРАЦЮВАВ НА ХЕРСОНЩИНІ

10-й річковий перевантажувальний термінал компанії «НІБУЛОН» 14 липня 2017 року урочисто відкрито в м.Гола Пристань на Херсонщині. Це справжнє інженерно-архітектурне диво зведене буквально на відвойованих у плавнів на лівому березі річки Конки — притоки Дніпра поблизу гирла. Щоби прокласти до нього дорогу і звести елеваторне обійстя та причал довелося підняти ґрунт на площі 7,5 га на 3-3,5 метра, забити близько 3,5 тисяч складених паль. І все це за стислі 100 днів — традиційний нібулонівський стандарт будівництва!

На Дніпрі філія «Голопристанська» стала найнижчою точкою на шляху вітчизняного збіжжя до експортного терміналу компанії в Миколаєві, лише 8 годин ходу знадобиться баржам, щоби дістатися до Чорного моря.

Ми вже призвичаїлися, що кожного навіть не року, а місяця «НІБУЛОН» вводить в дію щось нове: спускає на воду чергове повнотоннажне судно, запускає річкові пасажирські перевезення, відкриває перевантажувальний термінал або купує відчутну партію якогось провідного обладнання світового рівня (наприклад, 60 автотягачів — див. стор.5). Того урочистого липневого дня, на саму маківку літа, в Голій Пристані за участі багатьох почесних гостей із числа світових інвесторів і дипломатичного корпусу, вітчизняних високопосадовців, будівельників і сили-силенної пересічного люду було підписано кредитну угоду на суму $90 млн між «НІБУЛОНом» і Європейським банком реконструкції та розвитку. І все це в рамках грандіозного інвестиційного проекту компанії з відродження річок Україні як судноплавних транспортних артерій, створення власного флоту та розбудови мережі елеваторів.

Лідер має бути першим в усьому, переконаний генеральний директор ТОВ СП «НІБУЛОН», Герой України Олексій Вадатурський, і постійно рухатися вперед. Ставити перед собою недосяжну на перший погляд мету і досягати її будь-що. Тож перед численною аудиторією він заявив, що компанія планує звести щонайменше 10 річкових перевантажувальних терміналів для сипучих вантажів на берегах Дніпра, Південного Бугу та інших судноплавних річок країни, а також іще 40 несамохідних суден та буксирів для власного флоту. Завдяки такій програмі компанія планує звільнити автомобільні дороги від десятків тисяч вантажівок, зекономивши мільярди гривень бюджетних коштів на ремонті автошляхів. Та і це ще не все. «Ми єдина компанія, — підкреслив О.Вадатурський, — яка потужно працює над тим, щоби вивільнити обласні центри від вантажних автомобілів. Ми сповідуємо підхід, за якого порти повинні бути поза населеними пунктами, не повинні впливати на жителів. Цю програму зараз підтримують провідні фінансові корпорації світу — ЄБРР, Європейський інвестиційний банк, Міжнародна фінансова корпорація Світового банку. Ми плануємо побудувати на Дніпрі та інших річках ще 10 підприємств. Це докорінно змінить карту логістики України. Нас підтримують місцеві органи влади та громади, які розуміють, що таке вдосконалення логістики, що таке зняття автомобілів з автомобільних доріг».

Коли зі сцени філії «Голопристанська» на Херсонщині наживо зазвучав Національний Гімн України у виконанні молоді, його відразу підхопила вся присутня на урочистостях аудиторія, і на очах більшості людей проступили сльози. Відтак церемонія набула піднесено-патріотичного настрою і завершилася виходом на сцену справжніх воїнів-героїв, завдяки яким ми можемо розбудовувати сильну Україну в тилу.

Підтвердженням розвитку компанії і довіри до неї з боку світової спільноти стало підписання гендиректором «НІБУЛОНа» Олексієм Вадатурським і главою представництва ЄБРР в Україні Шевкі Аджунером кредитної угоди на $90 млн. Ці кошти будуть спрямовані на фінансування торговельної та експортної діяльності компанії і передбачають 2 етапи кредитування: $19 млн надасть ЄБРР і $71 млн буде синдиковано через комерційні банки-партнери.

«Відносини між «НІБУЛОНом» і ЄБРР тривають вже багато років, — зазначив Шевкі Аджунер. — І Олексій Опанасович є не тільки справжнім Героєм України, а й для нас він також є героєм ЄБРР. Тому що я знаю, що він будує такі об'єкти не стільки заради грошей, а й для того, щоби зробити Україну сильнішою».

Слід зазначити, що сукупно із кредитними угодами від ЄІБ на EUR74 млн та МФК на $100 млн, підписаними за останніх півроку, компанія отримала можливість інвестувати в розвиток інфраструктури агросектору близько 7 млрд грн.

«Це кошти не тільки на такий об'єкт, це програма відродження транспортної водної артерії України, — наголосив Олексій Вадатурський. — Це відродження українського суднобудування. Ми звели близько 60 суден. Найближчими роками побудуємо ще 40 за ці ж гроші. Це близько 10 тисяч робочих місць будівельникам, це близько 2 тисяч постійних робочих місць українцям. Це програма по регіонах, які межують з агресором, межують із зоною АТО — Херсонщина, Запоріжжя. Невдовзі ми введемо в експлуатацію елеваторний комплекс у місті Сватове, Луганська область. Ми практично сьогодні з'єднаємо економіку Луганщини з Україною».

За словами голови Херсонської облдержадміністрації Андрія Гордєєва, після філії «Козацька» філія «Голопристанська» — вже другий такий об'єкт «НІБУЛОНа» на Херсонщині. Будівництво цього терміналу за рахунок коштів іноземного фінансування стало справжнім інвестиційним проривом для регіону. «100 днів будівельних робіт, 2,5 місяці на отримання дозвільних документів, і ми тепер маємо цей чудовий об'єкт. Це 1500 робочих місць для будівельників об'єкту і 150 постійних робочих місць для філії. Це якраз те, заради чого працює влада, заради чого ми всі творимо нашу державу. Це справа честі для Херсонщини  — залучити міжнародні кошти в будівництво цього об'єкта на лівому березі Дніпра», — зазначив А.Гордєєв.

Голова ОДА зауважив, що до недавнього часу представникам іноземних компаній забороняли навіть відвідувати область, і тим більше територію, на якій з'явився новий термінал — в 70 км від окупованого Криму. «Після початку будівництва цього об'єкту до нас пішли інвестиції, — підкреслив він, — до нас почали їздити іноземці і дипломати. Ми кожен день маємо зустрічі з потенційними інвесторами. Все це завдяки тому, що одна людина — Герой України Олексій Вадатурський — повірив у Херсонщину і запевнив всю світову спільноту, що сюди можна інвестувати».

На думку першого заступника міністра економічного розвитку і торгівлі України Максима Нефьодова, новий термінал компанії — це «прекрасний приклад того, як має розвиватися Україна, державні структури, бізнес. Фактично через «НІБУЛОН» після цього йдуть ланцюжки інвестицій і експортних контрактів, і більше доданої вартості фермерам, аграріям, машинобудівникам по всій країні».

Він також зазначив, що особливо приємно, що це робить «НІБУЛОН» як національний чемпіон: «Кожна країна мріє не тільки залучати іноземних інвесторів, але і вирощувати свої потужні компанії, які не тільки не гірші за іноземців, а й задають високі стандарти по всьому світу. «НІБУЛОН» — це якраз відмінний приклад того, як Україна може бути аграрною країною не в старому сенсі, а що це супертехнологічний, суперінноваційний, суперефективний бізнес, який перемагає бізнес інших країн не тільки за рахунок природних факторів, а й за рахунок розуму, за рахунок важкої праці, за рахунок нових технологій».

За словами держсекретаря Мінагрополітики Владислава Андронова, кожен такий об'єкт на карті України — це наш крок до Європи: «На прикладі цього об'єкта ми бачимо, що сільське господарство є високотехнологічним бізнесом. Навіть у найвіддаленіших регіонах України можуть з'являтися такі чудові об'єкти, які роблять нашу Україну європейською. Вольові зусилля і відповідальність призводять до чудового результату».

Заступник Надзвичайного та Повноважного Посла Швейцарської Конфедерації в Україні Крістоф Шпеті відзначив важливу роль, яку відіграють термінали компанії в розвитку аграрної логістики і розвантаженні українських доріг. «Не секрет, що «НІБУЛОН» є справжнім рупором бізнесу перед урядом і парламентом, піднімаючи болючі питання і пропонуючи шляхи вирішення. Тільки успішні підприємства, як «НІБУЛОН», можуть дозволити собі такі грандіозні проекти і досягають успіху в залученні фінансування з-за кордону від провідних фінансових інституцій», — підкреслив він. Глава регіонального представництва МФК в Україні та Білорусі Джейсон Пелмар підкреслив, що «НІБУЛОН» показав високі досягнення як лідер національного зерноекспорту. «Україна вже є лідером у світі як експортер зернових та олійних культур. Ми згодні з тим, що ще багато можна надолужити і досягти. Я вважаю, що Херсон — це регіон потенціалу, тут чудова земля і люди. Україна може і повинна відігравати велику роль у забезпеченні продовольчої безпеки, вона може рухатися і далі», — зазначив промовець.

Представники дипмісій, зокрема радник з питань сільського господарства Посольства Франції в Україні Ніколя Перрен та заступник начальника торгово-економічного відділу Посольства Іспанії в Україні Хайме Фернандес Хуль зазначили, що їхні країни надзвичайно пишаються тривалою співпрацею з «НІБУЛОНом» і сподіваються на її подальше плідне продовження.

«Коли заспівали Гімн України, я дивився на Олексія Опанасовича — у нього виступили сльози, — розповів Леонід Козаченко, голова Ради підприємців при КМУ, президент Української аграрної конфедерації, народний депутат України. — Я знаю, чому ці сльози, я знаю кожен крок Олексія Опанасовича в цьому бізнесі, як нелегко йому було це робити. Я знаю, скільки годин він спить на добу, тому що коли йому дзвониш майже опівночі і кажеш, що о 9 ранку треба бути у Прем'єр-міністра, він сідає в машину, у нього немає літака, але вранці він там. Він летить до Лондона, Брюсселя, Парижа, Нью-Йорка і Вашингтона, в будь-яку точку світу. Я про це знаю, тому що всюди його зустрічаю. І мушу сказати, що таких людей, як Олексій Вадатурський, в Україні, на жаль, дуже мало. Я його запитав, чому ви не купите літак або катер, у нас є бізнесмени, які мають цілі кораблі, на яких вони живуть, а ви будуєте буксири, яких в Європі немає, і не можете купити собі навіть маленьке судно, щоб вам було легше жити? Він каже: ні, не можу, я всі кошти вкладаю в бізнес. Щоби зміцнити економіку нашої країни, створити робочі місця для людей, щоби мене за це поважали. Я порахував: якщо б у нас була сотня таких, як Вадатурський, і якби ця сотня кожні 100 днів здавала подібні об'єкти, то ми жили б зовсім в інших умовах і були би зовсім іншою країною. Кожен із нас пишався би тим, що він українець і має відношення до цієї землі. Тому я бажаю йому ще років зо 30 запрошувати нас на відкриття таких підприємств. До речі, я порахував, що на нашій планеті приблизно 50 мільйонів людей не голодують завдяки «НІБУЛОНу» та Олексію Вадатурському. Він таким чином заробляє для нашої країни і прославляє її».

Олексій Вадатурський вважає, що саме ініціатива херсонського губернатора і злагодженість роботи його команди дозволила реалізувати цей інвестпроект у максимально стислі терміни: «Я наголошую, що цього об'єкта не було б, якби не ініціатива Андрія Гордєєва. Я повірив йому і його команді, і вони зробили все для того, щоби в стислі терміни це стало можливим».

За підтримки Херсонської ОДА було розроблено програму щодо розвантаження автошляхів від великотоннажних автомобілів, що має важливе значення як для держави, так і для області. Відтак ухвалене рішення про збільшення потужностей філії «Козацька», зведення найближчим часом перевантажувального терміналу в Генічеську. Тож на автошляхах до Херсона та Миколаєва обсяг вантажів має зменшитися на 500 тис. тонн.

Варто зазначити, що аналогічна програма розроблена і в Запорізькій області за підтримки губернатора Костянтина Бриля. У результаті збільшено потужності філії «Кам'янка-Дніпровська» та зведено перевантажувальний термінал у с.Біленьке, урочисте відкриття якого відбулося 15 червня 2017 року за участю Прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана та іноземних гостей.

Реалізація інвестиційних проектів «НІБУЛОНа» — це конкретний внесок у вирішення проблеми із завантаженістю автошляхів, впровадження екологічного виду транспорту та покращення логістики для агросектору країни.

Цікава деталь: проведення урочистостей аж ніяк не заважало плановій роботі елеватора: вантажівки одна за одною везли і без усіляких черг дуже швидко здавали зерно. Важко повірити, але ще 100 днів тому на цьому місці було суцільне болото. За цей фантастично короткий термін на будівельному майданчику в Голій Пристані (паралельно будівництво тривало в Біленькому на Запоріжжі) було виконано колосальний обсяг робіт. Як вже йшлося, піднято рівень землі і забито близько 3,5 тис. складених паль. А також виготовлено та змонтовано близько 2 тис. тонн металоконструкцій, укладено понад 12100 м3 бетону та 15706 м2 бетонного покриття; прокладено понад 5 км мереж водопроводу та каналізації, більше 6 км мереж газопостачання то близько 150 км мереж електропостачання, автоматики та сигналізації. Крім того, змонтовано близько 2 тис. м2 системи вентиляції та аспірації, змонтовано 14 ємностей загальною вагою 823,2 т.

За цими величезними цифрами криється важка цілодобова праця близько 1,5 тис. людей із 75 підрядних організацій, переважно Херсонської області. Вартість будівництва терміналу перевищила півмільярда гривень.

«Голопристанська» оснащена найсучаснішим обладнанням від провідних виробників світу, зокрема Іспанії (Symaga S.A.), Великобританії (Telestack Ltd.), Швейцарії (Buhler GmBh), США (Mathews Company), Литви (UAB Liucija), Данії (Cimbria Unigrain A/S, Foss Analytical AB), Німеччини (Pfeuffer GmbH), Франції (Precia S.A.) та ін.

Повністю автоматизоване високотехнологічне підприємство розраховане на 77 тис. тонн одноразового зберігання зерна, добова потужність сушарок становить 4 тис. тонн, добова потужність з відвантаження на водний транспорт — 12 тис. тонн. Загальна потужність комплексу з відвантаження — 300 тис. тонн на рік.

Вигоду від нібулонівських перевантажувальних терміналів матимуть не лише місцеві жителі (адже це нові робочі місця з гідною заробітною платою та соціально відповідальний підхід інвестора до вирішення проблем населення), а й аграрії, які від скорочення плеча перевезень агропродукції заощаджуватимуть власні кошти.

Робота підприємств «НІБУЛОНа» позитивно впливає на легалізацію українського ринку зерна, дає поштовх для розвитку суміжних галузей і зміцнює економіку країни в цілому. Попереду у компанії багато амбітних планів, серед яких — першою вийти у Балтійське море власним флотом вітчизняними річками!

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"