Статті

ВІТАЛІЙ СКОЦИК: НАМ ЗАВЖДИ Є ЩО ЗАПРОПОНУВАТИ

Стенди бізнес-партнера «ІнтерАгро-2009» компанії «АМАКО» цьогоріч прикрашають нагороди. За підсумками конкурсу «Вибір року-2008» її визнано кращою компанією з продажу імпортної сільгосптехніки в Україні. За нинішніх умов компанія витримує свою лінію – не лише розвиватися самій, а й допомагати розвиватися і не втрачати оптимізму іншим. Про це наша розмова з генеральним директором компанії «АМАКО» Віталієм Скоциком.
– Віталіє Євстафійовичу, наразі багато підприємців скаржаться на невиконання контрактів, що спричиняє, відповідно, неможливість виконати свої зобов'язання. З чим «АМАКО» увійшла у новий рік?
– У нас немає компаній-партнерів, які наразі відмовляються від контрактів. Усі контракти, які були укладені до Нового року, просуваються вперед. Звичайно, людям приємніше було купувати за тодішніми цінами, та й залишки на складах давали змогу певний час утримувати ціни. Але зараз вже треба орієнтуватися на існуючу курсову різницю. Звичайно, інтенсивність продажів, мабуть, не така висока, як хотілося б. Хоча січень цього року, до речі, ми закінчили краще, ніж у минулому році.

– Це за умови, що зросли ціни?

Image
Віталій СКОЦИК переконаний – вихід є з будь-якої ситуації. Почесні гості – Юрій ЛУЗАН, Володимир ІВАНОВ, Микола ПРИСЯЖНЮК, Леонід КОЗАЧЕНКО та інші – на стенді компанії «АМАКО»

– У гривні ціна на продукцію однозначно зросла, але у валютному вимірі залишилася на тому ж рівні. Для підтримки інтенсивності продажів ми дещо модифікували додаткові фінансові інструменти. По-перше, підсилили роботу департаменту агропродукції, тобто почали інтенсивніше брати зерно, як оплату за те, що ми поставляємо – техніку, насіння, засоби захисту рослин. І це зараз працює, бо ми пропонуємо ціну трохи вищу, ніж середня по ринку. Це зацікавлює виробників працювати саме з нами, а не продавати невідомо кому і чекати, поки прийдуть гроші. Хочу підкреслити, що маючи налагоджені міжнародні відносини, ми експортуємо цю продукцію. Тобто, ми будуємо з клієнтами не спекулятивні відносини «купили дешевше-продали дорожче» на тому ж ринку, а нормальні ринкові взаємини. (Враховуючи надлишки зерна, наявні в Україні, це – додаткове послаблення тиску на внутрішньому ринку – прим. ред.). Все, що іде на експорт, дає змогу гасити наші зобов'язання, отримуючи валюту.
І другий момент, наразі ми співпрацюємо з сімома лізинговими компаніями. які представлені разом із нами на виставці. І сьогодні на виставкових стендах ми працюємо так само, як працювали, скажімо, представники банків і автосалонів до початку фінансової кризи. Ми цим інструментом хотіли показати, що на сьогодні фінансування є. Так, воно трошки відлякує, але це пов'язано не з дороговизною, а зі зміною валюти фінансування. Наразі люди побоюються курсових коливань. Але, повторюся, фінансування, як і вихід із будь-якої складної ситуації, завжди є.

– Яка ситуація зараз з виробництвом техніки в світі?
– В деяких країнах, наприклад, США і Канаді, прогнозувалося навіть збільшення продажів техніки. Особливо, якщо говорити про країни зі сталою економікою: там аграрна галузь не йде на спад. Навпаки – набирає додаткової ваги незалежно від того, скільки аграрний сектор становить в обсязі ВВП країни. Промислове ж виробництво зменшується, переважно за рахунок зменшення виробництва у країнах пострадянського простору.

– Для нашого ринку вистачить?
– У цьому році, безперечно, вистачить. Багато виробників зібрали техніки на рік наперед, при тому, що очікували рівня минулорічних продажів. Тобто, техніка, як і ЗЗР, і насіння – в достатніх обсягах, аби задовольнити весь існуючий попит.

– Минулого року компанія «АМАКО» започаткувала напрям зі зберігання і доробки зерна. Які ваші прогнози: чи будуть замовлення цього року?
– Інтенсивність у цьому напрямі поточного року більша. Минулого року ми виконали з нуля «під ключ» 17 таких проектів, у цьому році, думаю, буде десь на третину більше. Багато виробників зрозуміли, що ті, хто виростив і зберіг урожай високої якості, завжди мають преференції на ринку. І наразі попит на якісну продукцію, хоча і нестабільний, але все ж таки є. Попит на зернові елеватори досить високий, як і на все те, що передбачає якісне зберігання врожаю.

– У зв'язку зі складною економічною ситуацією, чи змінюєте ви технології, які пропонуєте аграріям?

Image
Прем’єра техніки від «АМАКО»: комбайн Massey Ferguson Centora і трактор Massey Ferguson 8690

– Самі технології не змінилися. Можуть змінюватися складові технологій, які дають змогу знижувати собівартість виробництва і підвищувати його продуктивність. Тому, звичайно, на цій виставці ми демонструємо такі складові. Наприклад, представляємо новий гібрид кукурудзи, який не є генно-модифікованим, але дає змогу з меншими витратами його вирощувати.
Це і технічні складові. На стенді компанії можна побачити новий трактор Massey Ferguson 8690. Він унікальний за своїми характеристиками – маючи жорстку раму він може використовуватися як транспортний засіб і одночасно має потужність транспортного трактора на ламаній рамі для використання у борозні. Також його беззаперечний плюс у енергозбереженні – при потужності у 370 к.с. він має витрату палива 190 г на кВт•год. Для порівняння, його попередник – MF 8480 при 315 к.с. витрачає 205 г на кВт•год. На сьогодні новинка вважається еталоном тракторного машинобудування. Минулого року він визнаний у Болоньї кращим трактором року. Крім того на SIMA-2009 – міжнародній виставці, що пройде у Франції 22-26 лютого цього року – він вже номінований на трактор року-2009. Їх виробництво у цьому році не є безлімітним, але враховуючи прогнозований попит, вважаю, що ми зможемо забезпечити усіх бажаючих. До того ж ціна на нього, якщо не зважати на кризову ситуацію, є абсолютно прийнятною на ринку.
Серед новинок також комбайн Massey Ferguson Centora. Це наступник комбайнів Cerea, які відпрацювали в Україні вже більше 10 років. Centora має вдосконалену систему сепарації і водночас покращені системи управління. Все, що раніше йшло як опції тепер іде в базовій моделі – автоуправління на полі, система контролю за втратами вологості. Але головне – збільшено потужність двигуна при знижених витратах пального, тобто, це автоматично означає вищу продуктивність. Для українського споживача нова машина не дорожча від попередньої моделі.
На виставці «Агро-2009» ми будемо представляти новий продуктовий ряд роторних комбайнів Fortia з покращеною системою роторної сепарації, а також підвищеною потужністю двигуна.
Серед новинок – не представлена тут, але вже наявна у продажу дуже цікава машина Activa 7240, яка має потужність двигуна 185 к.с. і ширину захвату жатки 5,8 м. Щодо ціни – ця машина покликана бути хітом продажів, адже вона доступна навіть за умов максимальної економії.

– Вчора ви нагороджували учасників акції «Кращий господар». Скажіть, будь ласка, як виникла ідея проведення акції, які були критерії відбору господарств-учасників і переможця?
– Разом з творчим колективом «Сільського часу» на чолі з чарівною Катериною Вороненко ми розробили проект, де показували людей, які починаючи з 1990-х або зберегли господарство, яким вони керували, або спромоглися з нуля, на базі розпайованих господарств, створити нову форму господарювання.
Фактор відбору був дуже простий. Оскільки ми щороку проводимо 4-5 регіональних Днів поля, то маємо широку базу господарств. Серед претендентів на «Кращого господаря» не обов'язково мали бути підприємства, які придбавали у нас складові агротехнологій. Спілкуючись з людьми з'ясовували, кого б вони вважали бути достойним учасником такої програми від свого регіону і у кінці року бути номінованим на звання «Кращого господаря» року. Програма започаткована у липні минулого року, тож ми встигли охопити лише 17 господарств.
Акція триває і цього року, але вже в дещо іншому форматі, можна сказати, з новою філософією. Адже для того, щоб рухатися вперед, потрібно виокремити соціальну сферу села і аграрний бізнес. Тобто від кожної території у нас будуть два номінанти. За соціальним фактором – це голова сільської або селищної ради як господар. Буде оцінено його мистецтво залучити до регіону потужних, успішних інвесторів. І другий номінант – ефективний аграрний підприємець, який досяг хороших результатів у господарюванні.

– Цього року на «ІнтерАГРО» ви започаткували «АМАКО»-магазин. З якою метою?
– Для популяризації своєї продукції і збільшення продажів в усьому світі брендові компанії широко застосовують мерчандайзинг*. Сьогодні нікого не дивують суперчоботи «Сats» від компанії «Сaterpillar». Футболки з написом «Джон Дір» у спортивних магазинах США є звичним явищем. Між тим, такі, здавалося б, дрібниці можуть приносити до 25% доходу компанії. Тож, чому б і ні: по-перше, у нас є достатньо брендованих речей наших постачальників, по-друге, компанія «АМАКО» є досить потужною сама по собі. Єдиний принцип – речі повинні бути дійсно класними, за які людина здатна заплатити гроші. Ми вже зробили каталог іграшкової і сувенірної продукції, яку ми пропонуємо. Незабаром відкриємо Інтернет-магазин. Також плануємо створити лінію одягу від компанії.
Павло Мороз

Дякуємо вам, кращі господарі!
Image5 лютого відбулося нагородження учасників конкурсу «Кращий господар року» – спільної акції компанії «АМАКО» і програми «Сільський час». Конкурс започатковано у липні 2008 р. Всі учасники акції були героями «Сільського часу» – кожному з них програма присвятила окремий сюжет.
Переможцем з 17 учасників став Василь Присяжнюк, керівник ПСП «Добробут», що у селі Тинівка Жашківського району Черкаської області (див.фото на обкладинці). «АМАКО» залишилася вірною своєму гаслу «технології, що приносять гроші» навіть у виборі призів. Василь Присяжнюк отримав «Holland Handheld Sensor» – прибор точного землеробства, який дає змогу визначати потребу рослин у добривах на певній ділянці поля відповідно до вмісту хлорофілу в листку. Інші учасники також отримали цінні подарунки.
За словами керівника «АМАКО» Віталія Скоцика, за минулий рік першим місцем відзначили людину, яка дійсно почала все з нуля – взявши близько 200 га землі, збільшила їх до 3 тис. га. І, звісно, ефективно на них працює, отримуючи схвальні відгуки від місцевої громади.
Цього року конкурс продовжується. Тож, якщо вас немає у списку переможців, маєте всі шанси потрапити до нього!

Учасники конкурсу «Кращий господар 2008 року»:
• Василь Присяжнюк – ПСП «Добробут», Черкаська обл. – переможець конкурсу.
• Іван Балюк – ПАФ «Україна» Полтавська обл.
• Юрій Карасик – ЗАТ «Племзавод «Агрорегіон», Київська обл.
• Володимир Плютинський – ЗАТ АФ «Зоря», Рівненська обл.
• Олександр Гаврилюк – СТОВ «Гаврилюк», Харківська обл.
• Володимир Яровий – ТОВ «Юг Транзит Сервіс Агропродукт», Херсонська обл.
• Гачай Шафієв – ТОВ «Агроеталон», Вінницька обл.
• Іван Мельник – АТЗТ «Екопрод А.Т.», Донецька обл.
• Микола Стукало – ПП «Лактус», Донецька обл.
• Анатолій Фесун – ЗАТ «Укрзерноімпекс», Черкаська обл.
• Сергій Омельяненко – ФГ «Омельяненко», Кіровоградська обл.
• Олег Васецький – ВАТ «Урожай», Черкаська обл.
• Руслан Голуб – ЗАТ «Тетіївська агропромислова компанія», Київська обл.
• Іван Іваній – ТОВ «Борзна-Агроінвест», Чернігівська обл.
• Олег Іванчина – ПАФ «Білий Стік», Львівська обл.
• Федір Гончарук – ТОВ «Дібровка Агросервіс», Київська обл.
• Степан Галущак – ФГ «Перлина», Львівська обл.

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"