Статті

«НІБУЛОН» НЕСЕ ЗБИТКИ ЧЕРЕЗ «УКРЗАЛІЗНИЦЮ»

Неналежне виконання зобов'язань «Укрзалізницею» призвело до зупинки збирання врожаю в двох областях, і відвантаження зерна на експорт. Про це йдеться в листі-зверненні генерального директора ТОВ «СП»НІБУЛОН» Олексія Вадатурського до голови Кабінету міністрів України Володимира Гройсмана, міністра інфраструктури України Володимира Омеляна, міністра аграрної політики та продовольства України Тараса Кутового, голови Луганської обласної державної адміністрації-керівника обласної Військово-цивільної адміністрації Юрія Гарбуза, голови правління ПАТ «Українська залізниця» Войцеха Балчуна. Про це повідомляє УЗА.

Зокрема, згідно з документом, «Укрзалізницею» протягом жовтня-листопада не був виконаний узгоджений план подачі вагонів-зерновозів. Так, в жовтні з 2594 запланованих вагонів було подано 432 (16,6%), у листопаді з 2722 — 161 (5,9%). У результаті, через неподання вагонів під завантаження зерном, на полях тільки Луганської області під загрозою загибелі виявилося більше 250 тис. тонн зерна пізніх зернових і олійних культур. «Зернові склади в м. Старобільськ, смт. Білокуракине та с. Солідарному Луганській області змушені зупинити прийом зерна нового врожаю через наповненості складських ємностей. Крім того, ТОВ «СП «НІБУЛОН» у рекордно короткі терміни побудувало і прийняло в експлуатацію новий перевантажувальний комплекс для цілодобового відвантаження зерна на залізничний транспорт у м. Сватове Луганської області, який здатний відвантажувати зерно відправницькими маршрутами по 54 вагони. Втім через неподання залізницею вагонів, ми змушені зупинити збір врожаю на наших полях на території Луганської області в обсязі понад 20 тис. тонн.

Крім наших підрозділів на території Луганської області прийом та сушка зерна нового врожаю вимушено зупинені і на території Полтавської області (станції Скороходово, Решетилівка, Ромодан, Глобине, Мар'янівка)», — йдеться в листі.

Також невиконання «Укрзалізницею» зобов'язань щодо подання вагонів у запланованому обсязі призвело до простою на рейдах Миколаївського морського порту суден закордонного плавання (Olga, OZGURAKSOY, Pride, CristopherOldendorff, Amazon, GencoKnight, BALTICHARE, SthSydney, TheAble та Marbella)), які через відсутність вантажу, обумовленого зривом залізничних перевезень, перебувають на вимушеному простої без вантажних операцій протягом 15-20 діб. Загальний розмір збитків від вимушеного простою суден тільки в листопаді поточного року вже перевищує $700 тисяч.

«Зрив виконання зовнішньоекономічних контрактів на поставку українського зерна на експорт призводить до ненадходження валютної виручки в Україну і негативно впливає на валютообмінний курс національної грошової одиниці, а також на стан платіжного і торгового балансів», — наголошується в листі.

Також у документі акцентується увагу на тому, що в Україні проблема з подачею вагонів-зерновозів виникає не через їхній брак, а через відсутність організації роботи, планування і організації перевезень на залізниці. Крім того, повідомляється про «непрозору передачу вагонів інвентарного парку в управління приватним експедиторським компаніям, що призводить до розвитку корупції і подорожчання перевезень на $3-5/т».

У зв'язку з цим ТОВ «СП «НІБУЛОН» пред'являє ПАТ»Українська залізниця» претензії і позови про відшкодування за рахунок залізниці завданих невиконанням планів перевезень збитків, включаючи втрати від загибелі і псування зерна на полях, вимушеного простою суден закордонного плавання в морському порту тощо, а також звертається до Володимира Гройсмана з проханням «невідкладно надати Мінінфраструктури та ПАТ «Українська залізниця» вичерпні вказівки щодо усунення в найкоротші терміни допущених недоліків у роботі залізниці і забезпечення ритмічних перевезень зернових вантажів ТОВ СП «НІБУЛОН» залізничним транспортом загального користування відповідно до поданих заявок і узгоджених планів перевезень».

© 2018 ТОВ "Агромедіа-Про"