«ХОЧУ» І «МОЖУ» ХЛІБОПЕКАРСЬКОЇ ГАЛУЗІ
Хлібопекарська галузь України десятиліттями затиснута у рамки між власним «можу» і владним «можна». Можуть і хочуть пекарі багато, та чи дозволено це їм?
Від ідеї вільного підприємництва людство відійшло, щойно винайшло слово «держава». Держава «держить» податки, регулює, пристосовує ринок до своїх потреб. З одного боку, будь-яка влада бажає, щоб народ не репетував від цін, бо від цього залежить її політичне майбутнє. З іншого – необхідно дозволити такий рівень цін, який забезпечить бодай мінімальну рентабельність підприємництва, бо від цього залежать доходи держави та підтримка з боку того ж таки бізнесу. Віднайти цей баланс – завдання не з легких, особливо, якщо це стосується стратегічного продукту всіх часів – хліба. Тож ціни на хліб (принаймні, на значну частку так званих соціальних сортів) у нас історично регулює держава, незалежно від того, які кольори при владі. Адже хліб – основний продукт велелюдного електорату, який зусиллями тієї таки держави на 19-му році незалежності перебуває на межі бідності. Інше питання, що рентабельність, яку при цьому пропонують хлібопекарській галузі, за фактом може виявитися й мінусовою…
Втім, будь-яку владу, особливо відразу після виборів, можна підштовхнути на експеримент. Наприклад, запровадити адресну допомогу малозабезпеченим, а не дотувати багатих практикою «соціальних» сортів хліба? До такого кроку неодноразово закликали виробники, і не лише пекарі. Технологія проста: всі учасники ринку платять податки – чим вища рентабельність бізнесу, тим більше податків. Податки наповнюють бюджет, з якого вартість продукту компенсується адресними дотаціями тільки тому населенню, що їх потребує. Ці тези неодноразово обговорювались експертами, у ЗМІ, у бізнес-колах. Та, на жаль, не призводили до результату. Адже обмежувати рентабельність виробника, особливо на місцевому рівні, значно простіше!
Може, чинна влада спокуситься до змін?
Ось такими були «ліричні відступи» автора в очікуванні вагомої події вітчизняної хлібопекарської галузі. Самі ж бізнесмени вирішили відсторонитися від глобальних проблем і зосередитися на локальних.
На Благовіщення, 7 квітня, в Києві відбувся Другий всеукраїнський форум пекарів України. Учасники заходу зосередили увагу на умовах співпраці хлібопекарських підприємств з торгівельними мережами, пропозиціях щодо врегулювання питання на законодавчому рівні та проблемах маркування хлібобулочних та кондитерських виробів з позначенням «ГМО» та «Без ГМО».
У СВІТЛУ СЕДМИЦЮ СВЯТКУВАТИ Й БУДУВАТИ ГОДИТЬСЯ
Цього року весна суттєво запізнилася, тож змусила аграріїв поквапитися з проведенням весняних польових робіт. Компанія «НІБУЛОН» не лише вдало справляється з цим завданням, а й паралельно продовжує будувати і закладати нові елеватори та перевантажувальні термінали. Читати далі…
ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ПЛОДОВОГО РОЗСАДНИЦТВА І САДІВНИЦТВА В УКРАЇНІ
У публікації – детальний огляд історії і аналіз сьогоднішнього стану садівництва і розсадництва в Україні.
«ГАРЯЧА» ЮРИДИЧНА ЛІНІЯ
Минулої п'ятниці фахівці редакції та наші юридичні партнери вдруге приймали запитання від читачів, яким необхідна юридична консультація. Пропонуємо вашій увазі відповіді на запитання, що пролунали під час «гарячої» лінії 2 квітня. Читати далі…
- Super User
- Номери
- Перегляди: 4166